پیشبرد ساخت ۲ سکوی مسکونی و فرآورشی میدان فروزان

ساخت سازه‌های سکوی زیستی میدان مشترک فروزان وارد مرحله‌ای تازه شده و عملیات اجرایی سکوی فرآورشی این میدان نیز در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با ازسرگیری فعالیت‌های اجرایی پروژه تکمیل ساخت و نصب سکوهای فوقانی میدان فروزان از اواخر پارسال، عملیات مهندسی، خرید و ساخت سکوی زیستی (FYA) و سکوی فرآورش گازی (FZA) با هدف تکمیل پروژه در مدت ۲۶ ماه آغاز شده و در جریان است.

در این زمینه عملیات اجرایی طبقات سکوی فرآورشی FZA در بخش ساخت، با هدف برپاسازی و آماده‌سازی بستر نصب تجهیزات در مجموع پنج طبقه در حال انجام است که با تکمیل، نصب و راه‌اندازی این سکو و به‌دنبال آن انتقال گازهای همراه میدان فروزان به خشکی، گامی مثبت در جلوگیری از سوختن گازهای همراه این میدان انجام می‌شود.

از سوی دیگر، با قرارگیری طبقه اصلی (Main) روی Cellar در سکوی زیستی FYA در ۲۶ تیرماه امسال، عملیات ساخت سازه‌های این سکو وارد مرحله‌ای تازه شده است. پس از پایان نصب و تکمیل جوشکاری ستون‌ها برای اتصال کامل این دو طبقه، عملیات با نصب طبقات QA، QB  و Roof ادامه خواهد یافت.

با قرارگیری هلی‌دک (Helideck) روی طبقه بالایی (Roof)، در مجموع ۹۰۰ تن ماژول سازه‌ای برای برپاسازی این سکوی مسکونی تا پایان شهریورماه امسال بالا کشیده می‌شود.

تکمیل عملیات ساخت و نصب سکوی زیستی FYA با ظرفیت اسکان ۷۰ نفر، به رفع مشکل اسکان کارکنان عملیاتی میدان مشترک نفتی فروزان کمک می‌کند.

کد خبر 318707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =