۲۵ درصد برق مصرفی زاگرس جنوبی از شبکه داخلی جدا شد

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌منظور پیشگیری از خاموشی‌های سراسری برق، ۲۵ درصد از بار برق مصرفی خود را با استفاده از مولدهای تأمین اضطراری از شبکه داخلی جدا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسن ظفرآبادی، سرپرست اداره برنامه‌ریزی و رئیس کمیته مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: همسو با اجرای تصویب‌نامه هیئت وزیران برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی، این شرکت با به‌کارگیری مولدهای خود، تأمین ۲۵ درصد برق مصرفی خود را از شبکه سراسری جدا و از خاموشی‌های بیشتر پیشگیری کرد.

وی افزود: این مولدها شامل انواع توربین‌ گازی، دیزل ژنراتورها و نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در مناطق عملیاتی است که در شرایط اضطراری استفاده می‌شود.

رئیس کمیته مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با یادآوری اینکه در سه سال گذشته در مجموع مصرف انواع انرژی در این شرکت هفت درصد کاهش داشته است، گفت: راهبری بخشی از گاز تولیدی کشور به‌عهده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی قرار دارد که نیروی راه‌انداز تجهیزات فرآیندی تأسیسات گازی از طریق نیروی برق تأمین می‌شود.

ظفرآبادی افزود: این شرکت مسئولیت تولید بخشی از گاز مصرفی کشور را در پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، پارسیان، آغار و دالان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد به‌عهده دارد.

وی یادآور شد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به پاس استقرار استانداردهای سیستم مدیریت انرژی در سال ۹۷ موفق به دریافت جایزه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو UNIDO) شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شیراز در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می‌کند.

کد خبر 318729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =