بهره‌برداری از ۶ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای تحقق سبد طرح‌های جهش دوم، ۶ طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی دیروز (سه‌شنبه، ۲۹ تیرماه) در حاشیه بازدید از طرح اسلام‌آباد غرب و مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه اظهار کرد: پارسال ۱۷ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و از تعداد ۱۱ طرح باقیمانده از سبد جهش دوم صنعت پتروشیمی، ۶ طرح در سال جاری و پنج طرح در نیمه نخست سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

وی افزود: ۳۹ طرح فعال نیز در سبد طرح‌های جهش سوم قرار دارند که تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند و با بهره‌برداری از آنها ظرفیت تولید به ۱۳۷ میلیون تن خواهد رسید و درآمدهای صنعت پتروشیمی به ۳۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه درآمد صنعت پتروشیمی پارسال ۱۵ میلیارد دلار بوده است، گفت: امسال این رقم به حدود ۲۱ میلیارد دلار و تا سال ۱۴۰۴ درآمد این صنعت به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد.

محمدی تصریح کرد: با تعریف سه بخش توسعه‌ای و تعریف ۴۶ طرح یعنی طرح‌های پیشران، راهبردی و خوراک ترکیبی که تعدادی از طرح‌ها در حال اعطای مجوز یا تخصیص زمین هستند، در سال ۱۴۰۶ ظرفیت تولید به ۱۶۰ میلیون تن و درآمد به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

پیگیری مستمر برای شتاب در ساخت طرح اسلام‌آباد غرب

وی ادامه داد: پس از خصوصی‌سازی طرح اسلام‌آباد غرب نخستین پروژه‌ای است که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دانش فنی ایرانی اجرا می‌شود و توسعه می‌یابد و امید است با پیگیری‌های مستمر در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و تولید پروپیلن از گاز طبیعی برای نخستین بار در کشور محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این طرح برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی اهمیتی ویژه‌ دارد و با دانش فنی ایرانی و کاتالیست‌های داخلی گاز را به متانول، متانول را به پروپیلن و در نهایت پروپیلن را به پلی‌پروپیلن تبدیل می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه عملیات بتون‌ریزی و سیویل این طرح و ساخت مخازن شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی «زمان و برنامه» از اهمیت بالایی برخوردار است. در نشست امروز همانند نشست‌های پیشین برنامه کلان طرح و هدف‌گذاری روند فعالیت‌ها در ماه‌های آینده بررسی شد و نظارت و پیگیری بر روند اجرای این طرح با جدیت دنبال می‌شود.

وی طرح توسعه صنایع پتروشیمی کرمانشاه را یکی از طرح‌های جهش سوم صنعت برشمرد و اظهار کرد: این طرح بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روند ساخت آن شتاب گرفته است.

کد خبر 318833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =