۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر: 319025
حمایت از تولید داخل در طرح گوره -  جاسک معنا شد

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه طرح گوره - جاسک گفت: ضرورت اجرای طرح و رویارویی با تحریم سبب شد بسیاری از تجهیزات مورد نیاز از جمله لوله‌ها و الکتروپمپ‌ها برای نخستین بار از سوی سازندگان و شرکت‌های ایرانی تولید شود و حمایت از تولید داخل در این طرح معنا شود.

به گزارش شانا، محمدحسین ابراهیمی با بیان اینکه طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک یک ابرپروژه و ثبت‌کننده نخستین‌ها و رکوردهای تازه‌ای است، افزود: حمایت از تولید داخل در این طرح معنا پیدا کرد. با توجه به تحریم‌ها و  ضرورت اجرای این طرح، باید همه تجهیزات مورد نیاز از جمله لوله‌ها، الکتروپمپ‌ها و... از شرکت‌ها و سازندگان داخلی تأمین می‌شد، به‌طوری که بسیاری از آنها برای نخستین بار در داخل کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه تهیه برنامه زمانبندی، طرح ساختار شکست کار، نظارت بر پیشرفت پروژه، برنامه‌های کارگاهی، رصد ساعتی فعالیت‌ها، تنظیم بودجه مورد نیاز برای انجام طرح از وظایف واحد کنترل پروژه به‌شمار می‌آیند، گفت: تعداد افراد فعال در بخش  کنترل پروژه هفت نفر و در قسمت مشاوران و پیمانکاران بیش از ۵۰ نفر بودند.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه طرح گوره - جاسک ادامه داد: از آنجا که این طرح در زمانی بسیار کم به مرحله راه‌اندازی رسید، جای هیچ‌گونه خطایی وجود نداشت و باید با بررسی آنالیز ساعتی و شبانه‌روز برنامه‌ای دقیق و بدون خطا برای رسیدن به تاریخ تعیین‌شده، تهیه می‌شد. فاصله زیاد و جابه‌جایی میان کارگاه‌ها طاقت‌فرسا بود، به طور مثال ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح به سمت تلمبه‌خانه ۲ و سپس گستره ۱ و ۲ و پس از آن تلمبه‌خانه ۳ و گستره ۲ حرکت می‌کردیم و مسیر نیز خط لوله بود و فردای روز بعد ۵ صبح به خوابگاه می‌رسیدیم، سپس ۷ صبح دوباره این مسیر را باز می‌گشتیم.

وی از رخدادهایی مانند آغاز نفت‌گیری، تکمیل خط لوله، امضای قرارداد برای ساخت پمپ‌های مورد نیاز به‌عنوان روزهای خوش در این پروژه یاد کرد و گفت: در طرح گوره - جاسک کار کردن در شرایط بحرانی را یاد گرفتیم و متوجه شدیم کار نشد ندارد، زیرا طرحی را که به نظر بسیاری در طول زمان اندک نشدنی است، انجام دادیم.

کد خبر 319025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =