ثبت رکورد تازه مصرف گاز در نیروگاه‌های منطقه خراسان

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در چهار ماه نخست امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌های تولید برق استان شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا، حسن افتخاری اظهار کرد: در پی افزایش دما و به تبع آن رشد مصرف برق در بخش خانگی، مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان هم به بالاترین سطح خود رسید.

وی افزود: در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌های تولید برق استان شده و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه پارسال یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون مترمکعب بود.

>>> بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدامِ ماندگار صنعت گاز برای حفظِ محیط زیست

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی مجموع گاز مصرفی این استان در مدت چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ را سه میلیارد و ۸۳۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از این آمار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۷۴۱ میلیون مترمکعب هم در صنایع فولاد، سیمان و حمل و نقل استان مصرف شد.

افتخاری تصریح کرد: در روزهای پایانی تیرماه و روزهای نخست مردادماه امسال روزانه حدود ۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این مقدار به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی‌سابقه در تاریخ مصرف گاز بخش نیروگاهی منطقه خراسان است.

وی تاکید کرد: کارکنان واحدهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در خراسان رضوی در شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز شرق، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و شرکت گاز استان با وجود شیوع ویروس کرونا با مجاهدت، تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه در کنار تامین پایدار گاز طبیعی بخش‌های خانگی، تولیدی، صنعتی و حمل و نقل در زمینه تامین حداکثری گاز مصرفی نیروگاه‌های تولید برق منطقه خراسان اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به محدودیت منابع خدادادی گاز، از مصرف‌کنندگان عمده و شهروندان درخواست کرد با مدیریت درست مصرف، رعایت الگوها و روش‌های بهینه‌سازی گاز طبیعی و انرژی زمینه خدمت‌رسانی بهتر و مستمر در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

کد خبر 319347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =