۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر: 319434
افزایش ۱.۴ درصدی صادرات نفت عراق

کل صادرات نفت عراق با احتساب اقلیم کردستان در ماه ژوئیه ۱.۴ درصد افزایش یافت که به نظر می‌رسد دلیل آن افزایش سهمیه تولید این کشور طبق قرارداد اوپک‌پلاس است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری پلتس، آمارهای وزارت نفت عراق نشان می‌دهد کل صادرات نفت این کشور با احتساب اقلیم کردستان عراق در ماه ژوئیه ۱.۴ درصد افزایش یافت.

دومین تولیدکننده بزرگ اوپک روزانه در ماه ژوئیه سه میلیون و ۲۷۸ هزار بشکه نفت تولید کرده که بالاتر از میانگین سه میلیون و ۲۳۲ هزار بشکه ماه ژوئن است.

آمارهای کشتیرانی و وزارت نفت عراق نشان می‌دهد صادرات نفت فدرال عراق در ماه ژوئیه با ۰.۹ درصد افزایش به روزانه ۲ میلیون و ۹۱۸ هزار بشکه و صادرات نفت اقلیم کردستان از پایانه جیهان با ۶ درصد افزایش به روزانه ۳۶۰ هزار بشکه رسید.

سهمیه تولید نفت عراق طبق توافق کاهش عرضه اوپک‌ پلاس در ماه ژوئیه تا روزانه ۴ میلیون و ۱۶ هزار بشکه افزایش یافته است، سهمیه تولید این کشور در ماه ژوئن روزانه ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار بشکه بود و در ماه جاری میلادی به ۴ میلیون و ۶۱ هزار بشکه در روز می‌رسد.

اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس از ابتدای ماه اوت روزانه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید خود افزوده‌اند، افزایش تولید این ائتلاف تا پایان سال جاری میلادی به روزانه ۲ میلیون بشکه می‌رسد.

کل صادرات نفت فدرال عراق در ماه ژوئیه شامل ۲ میلیون و ۸۲۱ هزار بشکه از پایانه‌های صادرات نفت جنوب و روزانه ۹۷ هزار و ۱۷۵ بشکه نفت میدان‌های کرکوک با خط لوله کرکوک-جیهان از پایانه جیهان ترکیه می‌شد.

صادرات نفت سنگین میدان قیاره از پایانه‌های جنوبی متوقف شده و صادرات نفت به اردن هم با وجود توافق دو کشور هنوز ازسر گرفته نشده است.

آمار شرکت بازاریابی نفت عراق نشان می‌دهد ذخایر نفت این کشور روزانه ۱.۵ میلیون بشکه طی ماه ژوئیه افزایش یافته که برابر با ۴۸ هزار بشکه در روز است.

ارزش صادرات نفت عراق در ماه ژویئه با ۶ درصد افزایش به ۶ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار رسیده است که بالاترین رقم از ابتدای سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

کد خبر 319434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =