ثبت رکوردی تازه در مدیریت مصرف انرژی پالایشگاه تهران

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از کاهش ۱.۱ درصدی مصرف انرژی در این مجموعه و صرفه‌جویی ۳ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریالی آن در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، حامد آرمان‌فر اعلام کرد: پارسال از انتشار حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن آلاینده SO۲ و حدود ۵۰ هزار تن آلاینده  CO۲ به اتمسفر در پالایشگاه نفت تهران جلوگیری شد که نتیجه آن صرفه‌جویی غیرمستقیم ناشی از کاهش انتشار آلاینده‌های Co۲ و So۲ به اتمسفر و به‌دنبال آن کاهش هزینه‌های اجتماعی معادل سالانه هزار و ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی درباره اقدام‌های سال ۱۳۹۹ که سبب کاهش خیره‌کننده مصرف انرژی شد، اظهار کرد: جایگزینی برق واحدهای کنترل یک شمالی از STG به GTG، تشکیل نشست‌های کارگروه عالی مدیریت انرژی به‌منظور پایش مداوم عملکرد انرژی شرکت، پیگیری و بررسی پروژه‌های بهینه‌سازی انرژی، بررسی هزینه‌های انرژی و سود ناخالص شرکت، پایش مداوم سوخت مایع مصرفی با هدف استفاده حداکثری از گاز طبیعی و حذف سوخت مایع، ارتقای داشبورد عملیات روزانه برای پایش‌های مداوم و روزانه شاخص‌های کلیدی عملکرد انرژی در سطح کلان و در سطح واحدهای عملیاتی را می‌توان از کارهای انجام شده برای کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه تهران برشمرد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران، ایجاد مشوق‌های انگیزشی به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای عملیاتی به‌صورت ماهانه و پیاده‌سازی سامانه مدیریت انرژی بر اساس ویرایش تازه  ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ توسط کارکنان را می‌توان از کارهای انجام شده در شرکت پالایش نفت تهران برای کاهش مصرف انرژی را از دیگر اقدام‌ها در این زمینه اعلام کرد.

آرمان‌فر ادامه داد: بهبود ۱.۱ درصدی در عملکرد انرژی مصرفی شرکت و کاهش تدریجی و حذف سوخت مایع از سبد سوخت مصرفی و جایگزینی آن با گاز طبیعی افزون بر صرفه‌جویی مستقیم ۳۷۱۴ میلیارد ریالی سبب کاهش قابل توجه انتشار آلاینده‌های زیست محیطی به اتمسفر شده است.

وی گفت: استفاده بهینه انرژی در فرآیند توسعه اقتصادی همواره به‌عنوان هدفی مهم در توسعه پایدار مدنظر شرکت پالایش نفت تهران قرار داشته است.

کد خبر 319465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =