۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر: 319468
افزایش تولید نفت خام اوپک پلاس در ماه ژوئیه

تولید روزانه نفت خام ائتلاف اوپک‌ پلاس در ژوئیه ۲۰۲۱، ۷۵۰ هزار بشکه‌ افزایش یافت و پایبندی اعضا به سهمیه‌های تولید به پایین‌ترین سطح از ژانویه امسال تاکنون رسید.

به گزارش شانا به نقل خبرگزاری پلتس، بررسی اخیر این مؤسسه نشان می‌دهد تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه ژوئیه ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و با وجود تسهیل بیشتر توافق کاهش عرضه، تنها هشت کشور از ۲۲ عضو این ائتلاف تولید خود را در ماه گذشته افزایش داده‌اند.

۱۹ کشور تولیدکننده عضو اوپک پلاس با وجود داشتن سقف تولید روزانه ۳۶ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه، در مجموع ۳۵ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز تولید کردند که این رقم کمتر از مقدار تعیین‌شده در قرارداد بود.

تولید روزانه نفت خام ۱۳ عضو اوپک در ماه ژوئیه نیز با ۶۴۰ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه ژوئن به ۲۶ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه رسید که عربستان ۸۰ درصد از سهم این افزایش را به خود اختصاص داد.

افزون بر این، ۹ کشور غیرعضو اوپک به ریاست روسیه که در قالب ائتلاف اوپک پلاس با اعضای اوپک مشارکت می‌کنند، در ژوئیه امسال ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز تولید کردند که ۱۱۰ هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئن بود.

با این حال، از آنجا که عربستان در ژوئیه تا حدودی کاهش تولید داوطلبانه  نفت خود را متوقف و روزانه ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه تولید کرد، پایبندی کلی ائتلاف اوپک پلاس به سهمیه‌های تولید در ماه ژوئیه کاهش یافت و به ۱۰۶ درصد رسید، به‌طوری که پایین‌ترین رقم از ماه ژانویه تاکنون بوده است.

رقم تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی نزدیک به سهم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تعیین شده برای این کشور در ماه ژوئیه بود و بالاترین سطح تولید این کشور از ماه آوریل ۲۰۲۰ تاکنون به‌شمار می‌آید.

به‌دلیل بهبود تقاضای نفت در تابستان امسال، ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خود را در سه ماه گذشته یک میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

کد خبر 319468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =