حضور خبرنگاران در جامعه شفافیت، انتقادپذیری و اصلاح را امکان‌پذیر می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: حضور خبرنگاران در جامعه شفافیت، انتقادپذیری و اصلاح را امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، گفت: این روز را به همه خبرنگاران کشور، به‌ویژه خبرنگاران پارلمانی که بار مضاعفی را به دوش می‌کشند، تبریک و تهنیت می‌گویم و یاد شهدای عزیز خبرنگار را گرامی می‌دارم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهمی را به‌عهده دارند و باید به دنبال این باشند که آنچه که حق و حقیقت است در جامعه بازتاب دهند، افزود: این مهم بزرگترین رسالت خبرنگاران در جامعه است. اگر این قشر در جامعه نباشند شفافیت، نقد و انتقادپذیری، اصلاح و حل مشکلات از زبان مردم محقق نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که با کار آمدن دولت جدید انتظار شما از خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای برای پوشش اخبار دولت سیزدهم و مجلس یازدهم چیست، تصریح کرد: قانون اساسی اینگونه وظایف را مشخص کرده که هر سه قوا از یکدیگر مستقل هستند و این اصل یک اصل بسیار خوب و مترقی به شمار می‌آید، اما به‌طور حتم مشکلات مردم به‌ویژه با اولویت مسائل اقتصادی نیازمند به یک همدلی، انسجام و فهم مشترک است. امروز در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیت هستیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم.

قالیباف ادامه داد: با همدلی و همراهی، ضمن استفاده از ابزار نظارتی کمک خواهیم کرد تا مشکلات مردم حل شود، با دولت و آقای رئیسی و همچنین رئیس قوه قضائیه هم نظر هستیم تا در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بدون تردید در این مسیر خبرنگاران بسیار موثر هستند تا به این هم‌افزایی کمک کنند، گفت: با این رویکرد می‌توانیم به مشکلات اساسی و جدی مردم بپردازیم تا از مسیر اصلی ترسیم شده برای هر سه قوه خارج نشویم بنابراین نقش خبرنگاران برای اینکه این جهت را مشخص کنند بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه موضع مجلس درباره محکومیت هفت کشور صنعتی در قبال حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی چیست، افزود: همواره بر این مسئله تاکید داشته‌ایم که ما با هرگونه اقدام تروریستی و غیرقانونی مخالف هستیم، اما آن کسانی که خود داعش و تروریست‌ها را تربیت کردند و در دریای سرخ به نفتکش‌ها آسیب می‌زنند نباید حق را به جانب بگیرند.

کد خبر 319517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =