پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های تسطیح مسیر خطوط لوله انتقال گاز مازندران و گلستان

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تسطیح مسیر خط لوله انتقال گاز ۱۲ اینچ کلاله - مراوه تپه و بخشی از خط لوله ۳۰ اینچ سرخس - نکا خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی در این باره اظهار کرد: برای تسهیل تردد و دسترسی به خطوط لوله و تاسیسات بین راهی، رفع تجاوز به حریم اختصاصی، ترمیم آب بردگی‌های مسیر خط و پاکسازی مسیر برای نشت‌یابی، عملیات تسطیح و پاکسازی مسیر خط لوله ۱۲ اینچ کلاله - مراوه تپه و قسمتی از خط لوله ۳۰ اینچ سرخس- نکا در محدوده شهرستان‌های بهشهر و نکا در دستور کار منطقه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بازگشایی مسیر، ترمیم آب‌بردگی مسیر خط و نصب لوله بتنی آب رو در دهانه رودخانه متقاطع با خط لوله، عملیات شن‌ریزی و تسطیح مسیر قسمتی از خط لوله سرخس - نکا در محدوده مینودشت تا آزادشهر با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات منطقه از سوی همکاران مرکز بهره‌برداری خطوط لوله گرگان انجام شد.

ایستگاه حفاظت کاتدیک خط ۴۰ اینچ احداث شد

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز همچنین از احداث ایستگاه حفاظت کاتدیک خط ۴۰ اینچ سراسری اول شهرک صنعتی صومعه‌سرا در حوزه مرکز بهره‌برداری خط لوله انتقال گاز رشت خبر داد و گفت: ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک برای حفاظت لوله‌ها و تاسیسات و جلوگیری از خوردگی خطوط به منظور بهره‌برداری ایمن از شبکه انتقال گاز نقش بسیار مهمی دارد.

مفخمی افزود: ایستگاه حفاظت کاتدیک خط ۴۰ اینچ سراسری نخست شهرک صنعتی صومعه‌سرا در محدوده مرکز بهره‌برداری رشت با رویکرد بهینه‌سازی ایستگاه‌هایی که از سرویس خارج شده بود، توسط همکاران منطقه طراحی و ساخته شد.

وی یادآور شد: در محدوده مرکز بهره‌برداری رشت ۲۳ ایستگاه حفاظت کاتدیک وجود دارد که با توجه به قدمت خط لوله سراسری نخست و اهمیت این خط در انتقال گاز به شبکه شمال کشور و ضرورت حفاظت از این خط، ایجاد و احداث ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک و پایش مستمر سیستم حفاظت کاتدیک اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر 319524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =