۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
  • کد خبر: 319695
صفر شدن مصرف مازوت در نیروگاه‌های محدوده تهران

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اعلام کرد که مصرف مازوت در نیروگاه‌های محدوده تهران به صفر رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، علی‌اصغر عبدلی گفت: در محدوده کلانشهر تهران دو نیروگاه بخاری بعثت و منتظرقائم کرج قرار دارد که شیرهای سوخت مازوت در نیروگاه بعثت از سال ۹۳ پلمب شده و تاکنون یک لیتر مازوت هم در این مجموعه مصرف نشده، در نیروگاه منتظرقائم نیز از سال ۹۴ تاکنون سوخت مازوت مصرف نشده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدامِ ماندگار صنعت گاز برای حفظِ محیط زیست

گاز، مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران را به صفر رساند

فقط ۵ درصد سوخت نیروگاه‌ها با مازوت تأمین می‌شود

وی ادامه داد: مصرف مازوت در نیروگاه‌ها سبب عبور پارامترهای آلایندگی هوا و اکسیدهای گوگرد از مقدار مجاز می‌شود که اکنون برای حذف این آلاینده‌ها دو روش قبل از احتراق و بعد از احتراق برای حذف گوگرد از سوخت وجود دارد.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی تصریح کرد: پیش از این وزارت نیرو از طریق یک مشاور معتبر بین‌المللی و سازمان محیط زیست توسط کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور، دو مطالعه مستقل درباره امکان نصب تجهیزات حذف گوگرد در نیروگاه‌ها انجام داده‌ است که براساس نتیجه بررسی‌ها مشخص شده، از نظر فنی امکان نصب این تجهیزات در نیروگاه‌ها وجود ندارد و حذف گوگرد موجود در سوخت مازوت در مبدا تولید یعنی پالایشگاه‌های تولید سوخت استاندارد راهکار اصولی برای کاهش آلاینده‌ها است.

عبدلی افزود: این تجهیزات از طرفی نیازمند مصرف آب بسیار بالایی است که در شرایط فعلی امکان تامین چنین حجمی از منابع آبی نیز وجود ندارد که اگر تنها در سه پالایشگاه کشور تجهیزات حذف گوگرد از سوخت مازوت نصب شود، امکان تامین سوخت با کیفیت برای همه نیروگاه‌های کشور فراهم خواهد شد.

کد خبر 319695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =