۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر: 319697
سایه سنگین کرونای دلتا بر بازار نفت

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی تدوام نگرانی‌ها درباره تاثیر محدودیت‌های ناشی از شیوع گسترده سویه کرونای دلتا بر تقاضای نفت چین باز هم کاهش یافت.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات اولیه روز چهارشنبه (۲۰ مردادماه) بازارهای آسیایی در پی برآورد تحلیلگران درباره کاهش تقاضای سوخت در چین را به‌دلیل افزایش محدودیت‌های رفت و آمد برای مقابله با شیوع سویه کرونای دلتا کاهش یافت، در حالی که چشم‌انداز تقاضا برای سوخت در ایالات متحده آمریکا افزایشی بوده است.

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه امروز (چهارشنبه، ۲۰ مردادماه) پس از افزایش ۲.۳ درصد در روز سه‌شنبه (۱۹ مردادماه) با ۱۶ سنت کاهش ۷۰ دلار و ۴۷ دلار و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از جهش ۲.۷ درصدی در روز سه‌شنبه با ۱۸ سنت کاهش ۶۸  دلار و  ۱۱ سنت ثبت شد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار شرکت مالی اوای‌ان‌دی‌ای (OANDA) در آسیا و اقیانوسیه، میانگین روزانه تغییرهای ۱۰۰ روزه، که یک شاخص نمودار فنی است، دو شاخص نفت برنت و دبلیوتی‌آی اصلاح شده‌اند، اما به نظر می‌رسد آنها شتاب لازم را برای احیای قابل ملاحظه ندارند زیرا ترس سویه دلتا همچنان در بازارهای جهانی نفت ادامه دارد.

وی افزود: روند تحول کوتاه مدت در بازارهای آسیا به سرعت کند شده است.

وضع محدودیت‌های مسافرتی در چین سبب کاهش تقاضای سوخت در دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان می‌شود، در چنین شرایطی بانک آمریکایی گلدمن ساکس مجبور شد پیش‌بینی درباره تقاضای نفت خام چین را برای دو ماه آینده یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد: دلیل اصلی ما در برآورد اخیر این است که موج کرونای دلتا بر تقاضای نفت - از جمله در چین –مطابق موج‌های تجربه‌شده که تازگی در هند رخ داد، تنها برای دو ماه تأثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 319697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =