۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
  • کد خبر: 319714
تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه (۱۹ مرداد ماه) از کاهش ۱۶۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۱ با ۱۶۰ هزار بشکه کاهش به ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز برسد. این رقم کمتر از پیش‌بینی پیشین این نهاد مبنی بر افت ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام آمریکاست.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت از پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته افزایش یافته و این امر، بعضی از تولیدکنندگان آمریکا را مجاب به افزایش فعالیت‌های حفاری کرده است.

مجموع دکل‌های آمریکا از زمان کاهش آنها به پایین‌ترین سطح خود در ماه اوت سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می‌کند تولید نفت تا ماه اکتبر امسال تغییر زیادی نداشته باشد اما در ماه‌های نوامبر و دسامبر و سال ۲۰۲۲ میلادی با افزایش همراه باشد.

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی با ۶۵۰ هزار بشکه افزایش در روز به‌طور میانگین به حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد که این رقم اندکی کمتر از پیش‌بینی پیشین مبنی بر رشد ۷۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت این کشور است.

پیش از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر افت قابل ملاحظه تقاضا و قیمت نفت، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ به سطح بی‌سابقه خود یعنی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی می‌کند مصرف روزانه نفت و دیگر سوخت‌های مایع در این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسد، این در حالی است که پیشتر پیش‌بینی می‌شد که مصرف روزانه با افزایش یک میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه‌ای همراه باشد.

بر اساس این گزارش، مصرف بنزین آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی به‌طورمیانگین به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به مصرف هشت میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش داشته اما از رقم ثبت‌شده آن در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ یعنی ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کمتر بوده است.

این نهاد انرژی همچنین اعلام کرد: آخرین برآوردهای ما نشان می‌دهد که مصرف بنزین از ماه مه تا ژوئیه بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده بود. رشد اشتغال و افزایش حمل‌ونقل سبب افزایش مصرف بنزین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون شده است.

افزون بر این، مصرف سوخت‌های نفتی و مایع در سطح جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به‌طور میانگین به ۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که پنج میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی می‌کند که مصرف سوخت‌های نفتی و مایع جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی با سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش نسبت به سال جاری میلادی به‌طور میانگین به ۱۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

کد خبر 319714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =