صنعت نفت به پشتوانه تجارب اوجی تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صنعت نفت به پشتوانه تجارب ارزشمند فنی و تخصصی آقای اوجی می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با شانا با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت اشراف کامل به مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت نفت کشور دارد، گفت: شرایط ویژه کنونی صنعت نفت نفت اقتضا می‌کند فردی آشنا به حوزه انرژی با توانمندی بالا سکان این وزارتخانه کلیدی را در دست بگیرد که خوشبختانه سوابق و تجربه‌های آقای اوجی در صنعت نفت بی‌شک در این مسیر راهگشا خواهد بود.

وی ضمن تأکید بر سوابق اجرایی و مدیریتی وزیر پیشنهادی نفت، از توسعه گازرسانی به روستاها به‌عنوان نقطه قوت عملکرد او یاد کرد و افزود: صنایع نفت و گاز راهبردی و در عین حال اشتغال‌زا و کارآفرین هستند، از این رو متولی این بخش باید پویا، برنامه‌محور و دارای سوابق مرتبط با این حوزه باشد که خوشبختانه این مؤلفه‌ها در سوابق کاری و دانشگاهی آقای اوجی وجود دارد، از این رو می‌توان قویاً از ایشان برای تصدی‌گری پست وزارت نفت حمایت کرد. 

تلاش برای ارتقای ساخت داخل

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر لزوم ارتقای ساخت داخل و بهره‌مندی حداکثری از توان سازندگان ایرانی به‌منظور گام نهادن در مسیر بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور، یادآور شد: مقوله ساخت داخل و موفقیت‌های فراوانی که در سال‌های اخیر ازسوی شرکت‌های داخلی در اجرای پروژه‌های پالایشی، نفت و گاز  به‌دست آمده در واقع نشان‌دهنده توان و ظرفیت نهفته صنعت نفت برای مقابله با تحریم‌هاست.

قادری ادامه داد: مشوق‌های لازم برای توسعه و ترویج توانمندی سازندگان داخلی باید بیش از پیش نمود پیدا کند و جزو اولویت‌های اصلی برنامه وزیر پیشنهادی نفت باشد.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که تحریم‌ها علیه ایران به اوج خود رسیده است، رویکرد نگاه به توان داخلی و اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری از موانع را برطرف می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نفت صنعتی جزیره‌ای و منفک از بخش صنعت نیست از همین رو در زمینه قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود باید از دانش و ظرفیت‌های دیگر صنایع داخلی نیز بهره ببرد و از طرفی صنعت نفت باید الگوهایی را برای جذب منابع مالی و انتقال دانش و فناوری تعریف کند تا با اتکا به آن بتواند در حل مشکلات این صنعت راهبردی راهگشا باشد.

اعتلای سرمایه انسانی

قادری یکی از برنامه‌های اصلی اوجی را اعتلای نیروی انسانی و جذب مدیران متخصص و باسابقه در صنعت نفت و گاز برشمرد و افزود: سرمایه‌های هر مجموعه، نیروی انسانی آن است، به‌ویژه در صنعت نفت که نیروی انسانی نقش کلیدی و اساسی را ایفا می‌کند و باید معضلات و مشکلات را رفع کند. باید تلاش کرد تشکیلات چابک شود و بسیاری از بخش‌هایی که ضرورت ندارد نفت درگیر آن باشد واگذار شود.

وی  ضمن پیش‌بینی اینکه با حضور آقای اوجی در کوتاه‌مدت شاهد رفع بسیاری از نقص‌ها و کاستی‌های موجود در صنعت نفت خواهیم بود، ادامه داد: امیدوارم با حضور اوجی و باور ایشان به بازگشت افراد باسابقه و توانمند در ارکان صنعت نفت، دور تازه‌ای از فعالیت‌های زیربنایی آغاز و صنعت نفت کشور به منزله موتور محرک توسعه اقتصادی احیا شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: وزیر پیشنهادی نفت در مجامع تخصصی حضور یافته و چالش‌های موجود در صنایع نفت و گاز را به‌خوبی توضیح داده و برنامه‌هایش را تبیین کرده است و ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس دارد، بنابراین پیش‌بینی بنده این است که ایشان با رأی اعتماد حداکثری به‌عنوان وزیر نفت انتخاب می‌شوند.

کد خبر 319759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =