اوجی در انتصاب‌ها توجهی به حزب، گروه و آشنا ندارد

معاون پیشین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می‌گوید: آقای اوجی در انتصاب‌ها توجه ویژه‌ای به شایسته‌سالاری دارد و توجهی به حزب، گروه، دسته و آشنا ندارد، متقابلا زمانی که مدیری را با وسواس کامل انتخاب کرد به او اعتماد و تفویض اختیار می‌کند که این سبب پرورش مدیران می‌شود.

محمدرضا غروی با اشاره به معرفی «جواد اوجی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت از سوی رئیس‌جمهوری، به خبرنگار شانا گفت: آقای اوجی در طول سال‌های ۸۸ تا ۹۲ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بود و در این مدت بنده هم به‌عنوان مشاور و معاون ایشان انجام وظیفه می‌کردم که به‌دلیل همین قرابت شغلی و ارتباط مستقیمی که با آقای اوجی داشتم شاید بیش از دیگر همکاران به روحیات و توانمندی‌های ایشان اشراف و آشنایی دارم.

وی با بیان اینکه «بی‌شک تداوم بعضی ویژگی‌های آقای اوجی در وزارت نفت می‌تواند سبب تحولات بسیار مثبتی در عملکرد این وزارتخانه شود،» افزود: نخستین ویژگی که همیشه برای من به‌عنوان یک الگو مطرح بوده، تدین، تقوا و ولایت‌پذیری ایشان است که برایم خاطره‌ای خوب از دوران همکاری با ایشان تلقی می‌شود، آقای اوجی در همه تصمیم‌گیری‌هایشان رضای خدا، مصالح کشور و نظام را مدنظر قرار می‌دهد و حتی اگر آن تصمیمی که می‌خواست بگیرد با نظر شخصی خودش مغایرت داشت چون مصلحت نظام را در نظر می‌گرفت به‌طور حتم به آن تصمیم عمل می‌کرد.

اشراف کامل به بخش‌های مختلف وزارت نفت

مدیر پیشین گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: نکته دیگر دانش فنی و توان تخصصی آقای اوجی به‌دلیل سوابق طولانی است که در بخش‌های فنی و اجرایی وزارت نفت در بیشتر زمینه‌ها داشته است؛ ایشان اشراف تخصصی و نظر کارشناسی محرزی نسبت به فعالیت‌های مختلف در بخش‌های گوناگون وزارت نفت دارد و این سبب می‌شود که ان‌شاالله در اداره وزارت نفت از این تجربه‌ها کمال استفاده را بکند.

غروی همچنین اظهار کرد: نکته سوم اینکه ایشان خیلی اهل مشورت است یعنی در هر زمینه سعی می‌کند با کارشناسان ذی ربط مشورت کند و از نظر کارشناسی آنها در پیشبرد اهداف وزارت نفت یا شرکت گاز استفاده کند. نکته دیگری هم که از نظرم برای جایگاه جدید شغلی ایشان بسیار حائز اهمیت است، روحیه همکاری با مراجع ذی‌ربط است؛ آن زمان که ایشان در شرکت گاز بود، ارتباط نزدیک ماهیت فعالیت‌های شرکت گاز و وزارت نفت با نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و مهمتر از آن مراجعات مردمی را در نظر می‌گرفت.

ارتباط نزدیک و بی‌واسطه با کارکنان

وی ادامه داد: آقای اوجی با سعه صدر  زیاد همواره سعی در همکاری مثبت با ذی‌نفعان داشت و تا حد امکان سعی می‌کرد به درخواست‌های منطقی مردم پاسخ مثبتی دهد. ویژگی دیگری که در آقای اوجی است و می‌تواند بسیار کمک کار باشد ارتباط مستمر، نزدیک و بی‌واسطه با همکاران و کارکنان است؛ همه همکاران به راحتی می‌توانستند با ایشان ارتباط بگیرند و ان‌شاالله در آینده هم اینطور است و اگر پیشنهادهای اجرایی مناسبی داشته باشند آقای اوجی به‌طور حتم از آنها بهره می‌برد.

معاون پیشین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: مطلب دیگری که در این مقطع با توجه به شرایط اقتصادی کشور می‌تواند کمک کند دفاع از صنایع داخلی و توجه به گسترش ساخت داخل است. وزارت نفت به‌عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های فنی نیاز مستمری به لوازم و تجهیزات دارد و اولویت دادن به تأمین این تجهیزات در داخل سبب شکوفایی صنایع و گسترش زمینه اشتغال در کشور خواهد شد.

غروی گفت: از سویی می‌توان به توجه ویژه آقای اوجی به مناطق محروم اشاره کرد که همواره سعی و تلاش ایشان بر این بوده است و نکته مهمتر نگاه مثبت ایشان به کاهش تصدی‌گری در اجرای فعالیت‌های وزارتخانه و شرکت ملی گاز بود (که ان‌شاالله در آینده هم خواهند داشت) یعنی سپردن آن بخش از فعالیت‌هایی که توسط بخش خصوصی می‌تواند عملیاتی شود، ایشان نگاه مثبتی به این کاهش تصدی‌گری دارد.

تلاش برای آموزش مستمر

وی تصریح کرد: نکته دیگر عنایت ویژه ایشان به نیروی انسانی و تلاش برای آموزش مستمر کارکنان و پرورش مدیران برای آینده شرکت بود یعنی ایشان همواره بر این باور بوده که یکی از وظایف ما این است مدیرانی را پرورش دهیم و آموزش آنها را به گونه‌ای کامل کنیم که بتوانند آینده وزارت نفت را به‌نحو احسن اداره کنند. نکته بعدی هم توجه به اصل شایسته‌سالاری در انتصاب است به‌ویژه در این مقطع تغییر دولت، این بحث خیلی مهم است.

توجه به اصل شایسته‌سالاری

مدیر پیشین گازرسانی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: ایشان در انتصاب‌ها توجه ویژه‌ای به شایسته‌سالاری دارد و توجهی به حزب، گروه، دسته و آشنا ندارد، متقابلا زمانی که مدیری را با وسواس کامل انتخاب کرد به او اعتماد و تفویض اختیار می‌کند که این سبب پرورش مدیران می‌شود. از سویی یک ویژگی بسیار برجسته دیگر ایشان قاطعیت در اجرای تصمیماتی بود که به جمع‌بندی می‌رسید، اگر من به.عنوان معاون ایشان یا خود ایشان یا سازمان به یک جمع‌بندی می‌رسیدیم که کاری باید انجام شود، ایشان آن تصمیم را به‌طور حتم عملیاتی می‌کرد و هیچ توصیه و تذکری را درباره تصمیمی که با قاطعیت و نظر کارشناسی گرفته بود، نمی‌پذیرفت.

غروی در پایان گفت: متقابلا یک نظارت و پایش مستمری نسبت به عملکرد مدیران داشت که خدایی نکرده از وظایف و اختیاراتی که دارند تخطی نکنند؛ در هر صورت من فکر می‌کنم که کارکنان صنعت نفت از اینکه مدیری شایسته و باتجربه نفتی توفیق تصدی وزارت نفت را پیدا کرده بسیار مسرور و شادمان هستند و امیدوارم که با رای قاطع نمایندگان مجلس اسلامی مُهر تاییدی بر این انتخاب مناسب ریاست‌جمهوری زده شود.

کد خبر 319775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =