۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
  • کد خبر: 319896
تولید فرآورده‌های نفتی چین در ژوئیه کاهش یافت

تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های نفت چین به کمترین مقدار در ۱۴ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور و پکن، میانگین تولید روزانه فرآورده‌های نفتی روزانه چین در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین سطح خود از ماه مه ۲۰۲۰ رسید زیرا پالایشگاه‌های مستقل تولید خود را به‌دلیل محدودیت سهمیه، حجم ذخیره‌سازی بالا و تضعیف سود کاهش دادند.

داده‌های روز دوشنبه (۲۵ مردادماه) اداره ملی آمار (NBS) نشان داد که مقدار نفت خام فرآوری شده در ماه گذشته میلادی ۵۹ میلیون و ۶۰ هزار تن معادل ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز بود که ۰.۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.

این افت نخستین کاهش سالانه از ماه مارس پارسال بود زیرا شیوع ویروس کرونا تقاضای سوخت چین را تحت تأثیر قرار داد و مقدار نفت خام فرآوری شده در ماه ژوئیه ۶ درصد از رقم بی‌سابقه ماه ژوئن - یعنی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز – کمتر بود.

مجموع نفت خام فرآوری شده در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۱، ۴۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تن بود که ۸.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت و تا حد زیادی بیانگر بهبود اقتصاد این کشور از آثار اولیه شیوع ویروس عالم‌گیر کروناست.

احتمال می‌رود با افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا در بیش از ۱۲ استان چین و در پی ایجاد محدودیت‌های حمل و نقل، تولید فرآورده‌های نفتی این کشور در ماه جاری میلادی هم کاهش یابد.

داده‌های اداره آمار چین نشان داد تولید نفت خام چین در ماه ژوئیه ۱۶ میلیون و ۸۷۰ هزا تن بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

تولید نفت خام چین در هفت ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۱۶ میلیون و ۲۱۰ هزار تن رسید.

کد خبر 319896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =