چالش مصرف افسارگسیخته انرژی پیش روی دولت است

معاون توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت به چالش‌های پیش روی صنعت نفت و در رأس آن، مصرف افسارگسیخته انرژی اشاره کرد و گفت: آقای اوجی با همراهی کارکنان صنعت نفت، توان عبور از این چالش‌ها را دارد.

به گزارش شانا، نصرالله زارعی با بیان این مطلب افزود: اقتصاد کشور با وجود تلاش همه دولت‌ها برای کاهش وابستگی بودجه به فروش نفت، کماکان از این وابستگی رنج می‌برد و نقش صنعت نفت در اقتصاد کشور اکنون غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: شرایط امروز صنعت نفت نیز خاص و دچار چالش‌های اساسی مانند نارضایتی‌های نیروی انسانی، مشکلات فروش نفت خام، کندی توسعه میدان‌های مشترک، نیاز به نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت، افزایش افسارگسیخته مصرف انرژی و … است و در عمل هر چه تولید می‌شود به مصرف می‌رسد و در مقاطعی تراز تولید و مصرف منفی شده و در عمل مازاد تولیدی برای صادرات و یا تبدیل به محصولات و فرآورده‌ها باقی نمی‌ماند. حل این معضل نیازمند یک برنامه‌ریزی و همکاری بین‌دستگاهی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط است.

معاون توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه رویارویی و حل این چالش‌ها نیازمند وزیری آشنا و مسلط به حوزه‌های یادشده است، درباره جواد اوجی گفت: آقای اوجی تحصیل‌کرده دانشگاه صنعت نفت و عضو خانواده صنعت نفت است و مراتب و درجات را پله پله طی و در چند سال گذشته تجربه بخش‌های برون‌مرزی و پیمانکاری و کارآفرینی بخش خصوصی را نیز به تجربه‌های پیشین خود اضافه کرده است.

زارعی با بیان اینکه علاوه بر همراهی کارکنان صنعت نفت، شرط دیگر موفقیت وزیر نفت پیشنهادی، حمایت و همراهی مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی و حمایت دولت از اوست، ابراز امیدواری کرد که رأی بالای نمایندگان مجلس، آقای اوجی را با پشتوانه و حمایتی دلگرم‌کننده راهی وزارت نفت کند.

کد خبر 319928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =