وزیر پیشنهادی نفت به‌دنبال کارهای نمایشی نیست

مدیر پیشین برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: آقای اوجی در زمان حضور در شرکت ملی گاز به انجام امور زیربنایی توجه بیشتری داشت و فقط دنبال کارهای نمایشی که به دو یا سه روستا گازرسانی شود، نبود.

اصغر سهیلی‌پور در گفت‌گو با خبرنگار شانا درباره معرفی «جواد اوجی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: یکی از نکته‌های قابل توجه درباره آقای اوجی رشته تحصیلی او یعنی مهندسی نفت از دانشکده نفت آبادان است. ایشان پیش از مدیرعاملی شرکت ملی گاز هم مدیرعامل یک شرکت تولید نفت و گاز در جنوب بود و تجربه کاری مطلوبی در این زمینه دارد.

شتاب‌بخشی بر توسعه پارس جنوبی

وی ادامه داد: ایشان در شرکت ملی گاز هم زود توانست مسائل و مشکلات را درک و پیدا کند. از مهم‌ترین اقدام‌هایی که در زمان آقای اوجی انجام شد توجه به توسعه فازهای پارس جنوبی بود که تا پیش از آمدن او خیلی کُند پیش می‌رفت و کار فازها خیلی طولانی می‌شد، اما با پیگیری‌هایی که ایشان در وزارت نفت انجام داد چند قرارداد توسعه فازهای گازی بسته و کار آغاز شد. 

مدیر پیشین برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در حقیقت این همان افزایش تولیدی بود که در دولت بعد(دولت‌های یازدهم و دوازدهم) به نتیجه رسید، زیرا همان‌طور که می‌دانید پروژه‌های گاز و نفت به‌طور معمول پروژه‌های سرمایه‌بر و زمان‌بری هستند و مانند یک خانه نیست که شما ساخت آن را اکنون آغاز کنید و ۶ ماه بعد خانه‌تان تکمیل شود و تحویل دهید. پروژه‌های صنعت نفت و گاز سنگین است و نیاز به میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری دارد و بیشتر پروژه‌ها که به بهره‌برداری رسیدند در زمان مدیریت پیش آغاز شدند.

توجه به اقدام‌های زیربنایی

سهیلی‌پور با بیان اینکه کشور در این سال‌ها مشکل کمبود گاز نداشته است، افزود: آقای اوجی به انجام امور زیربنایی توجه بیشتری داشت و فقط  دنبال کارهای نمایشی که به دو یا سه روستا گازرسانی شود، نبود.

وی گفت: از ویژگی‌های دیگر ایشان اینکه به واقع اهل مشورت است. زمانی که در شرکت ملی گاز با آقای اوجی کار می‌کردم همواره با کسانی که صاحب نظر بودند و اطلاع داشتند مشورت می‌کرد و از آنها بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌هایی ایشان این است که اگر به مطلب بحقی می‌رسید که به صلاح و مصلحت بود، کار را به هر قیمتی که بود انجام می‌داد و برعکس اگر به نتیجه می‌رسید که این کار به صلاح و مصلحت کشور و مردم نیست، زیر بار نمی‌رفت، حتی اگر زیر فشار قرار می‌گرفت.

مدیر پیشین برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران در پایان بر ضرورت جلوگیری از افت فشار در پارس جنوبی در دولت سیزدهم تأکید کرد.

کد خبر 319931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =