۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
  • کد خبر: 319938
اوجی مدیری در کلاس جهانی است

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جواد اوجی را از حیث برخورداری از دانش نفت و سال‌ها فعالیت در بدنه صنعت نفت، فردی مجرب و مناسب برای عهده‌دار شدن مسئولیت وزارت نفت خواند و گفت: وی مشخصه‌ها و مؤلفه‌های یک وزیر توانمند در کلاس جهانی را دارد.

احمد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: آقای اوجی فارغ‌التحصیل دانشکده نفت آبادان است؛ دانشکده‌ای که بیش از حدود ۸۰ سال مهد پرورش مهندسان نفت در کلاس جهانی بوده است. افزون بر این، وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نفت (مخازن و پتروفیزیک) است که صنعت نفت دنیا به‌ویژه در بخش بالادستی بر پایه‌های این دانش استوار است.

وی با اشاره به اهمیت نقش مهندسی مخزن در مطالعه و تدوین سناریوهای پیچیده برداشت و تخلیه بهینه و اقتصادی مخازن و مدیریت یکپارچه مخازن از اکتشاف تا استخراج، ادامه داد: آقای اوجی کار خود را از مهندس کارآموزی آغاز کرده و مراحل ترقی و پیشرفت را به‌تدریج و بر اساس شایستگی‌ها تا رسیدن به مدیریت ارشد طی کرده است، بنابراین ضمن اینکه از بدنه صنعت نفت است، بر چالش‌های توسعه و تولید از مخزن اشراف کامل دارد.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به سابقه آشنایی خود با اوجی که به دانشکده نفت آبادان بازمی‌گردد اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۳۷۸ در دانشکده نفت و اداره مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همراه ایشان بودم و سپس با هم به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که از مدیریت تولید مناطق خشکی جدا شده بود منتقل شدیم؛ همکاری ما تا زمان انتصاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در شرکت نفت مناطق مرکزی ادامه پیدا کرد.

رجبی با بیان اینکه اوجی را به جرأت می‌توان یکی از پایه‌گذاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی نامید، تصریح کرد: آقای اوجی در بخش خصوصی نیز فعالیت داشته است و با توجه به دانش و تجارب ارزنده فردی شناخته‌شده در بین شرکت‌های نفتی داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه آقای اوجی در بخش‌های پتروشیمی و پالایش و پخش تجربه کمتری نسبت به بالادست نفت و گاز دارد، افزود: این موضوع هم با حضور مشاوران زبده‌ای مانند آقایان بیات و ضیغمی حل خواهد شد.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مهم‌ترین چالش‌های صنعت نفت ایران را مشکلات نیروی انسانی، فروش نفت در شرایط تحریم، تأمین سرمایه برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز و بالانس گاز در بخش تولید و مصرف خواند و ابراز امیدواری کرد با رویه جدیدی که در دستور کار وزارت نفت قرار می‌گیرد، صنعت نفت از این چالش‌ها عبور کند.

کد خبر 319938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =