۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
  • کد خبر: 319955
اروپا با کاهش عرضه ال‌ان‌جی روبه‌رو می‌شود

منابع صنعتی و داده‌های ذخیره‌‎سازی نشان می‌دهد اروپا در زمستان سال 2021 میلادی با کمبود عرضه ال‌ان‌جی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، گفته‌های منابع صنعتی و داده‌های صنعتی نشان می‌دهد اروپا امسال زمستان سختی پیش رو خواهد داشت و عرضه گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در این قاره به هیچ‌وجه تقاضای این فصل را برآورده نمی‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع صنعتی، تحویل ال‌ان‌جی به اروپا در ماه ژوئیه کاهش یافته و به کمترین مقدار در مدت مشابه سه سال اخیر رسیده است.

به نظر می‌رسد این شرایط در ماه جاری میلادی شذت گیرد  زیرا تاکنون تنها یک محموله وارد انگلیس شده،  در حلی که قرار اتس ۶ محموله ال‌ان‌جی در ماه اوت از اسپانیا بارگیری شود زیرا معامله‌گران به‌دنبال قیمت‌های بالاتر در بازار آسیا هستند.

تأمین گاز با خط لوله از روسیه هم با مشکل روبه‌رو شده است که این مسئله دلیل سیاسی ندارد. شرکت گازپروم به‌تازگی اعلام کردد در پی افزایش فزاینده تقاضا در داخل و خارج روسیه روبه‌روست. افزون بر این، آتش‌سوزی کارخانه میعانات گازی سیبری که اوایل ماه جاری میلادی روی داد، عرضه گاز با خط لوله یامال - اروپا را کاهش داده است.

تقاضای جهانی گاز طبیعی از جمله ال‌ان‌جی به‌تازگی افزایش خیره‌کننده‌ای داشته و در پنج ماه پیاپی منتهی به ژوئیه روند افزایشی داشته است، در حالی که بازارهای آمریکای جنوبی و آسیا آماده پرداخت مبلغ بیشتری برای ال‌ان‌جی هستند و در نتیجه محموله‌ها از اروپا دور می‌شوند.

سهم آسیا از تقاضای ال‌ان‌جی در ماه ژوئیه ۷۴.۶ درصد بود و این قاره در این ماه ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ال‌ان‌جی وارد کرد، در مقابل، اروپا تنها ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تن ال‌ان‌جی واردات کرد که نسبت به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن واردشده در مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

قیمت ال‌ان‌جی هم در اروپا در حال افزایش است و امکان دارد محموله‎های بیشتری در هفته‌های آینده وارد این منطقه شود، زیرا قیمت پایه‌ای که معامله‌گران را جذب بازار آسیا کرده بود، اکنون مشاهده نمی‌شود و قیمت پایه ال‌ان‌جی در اروپا و ژاپن برای ماه سپتامبر به بیش از ۱۵ دلار برای هر یک میلیون بی‌تی‌یو رسیده است.

کد خبر 319955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =