بهره‌برداری از ۲ نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه گاز بیدبلند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از صرفه‌جویی ۳۵۰ مگاوات برق در سیستم‌های‌ روشنایی با اقدام‌هایی مانند بهره‌برداری از دو نیروگاه خورشیدی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌محمد پوررضا گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند برای اصلاح الگوی مصرف و هم‌زمان با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، بهره‌برداری از دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت‌های ۳۰ و ۶۰ کیلووات و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در بخش‌های اداری از طریق اقدام‌های کم‌هزینه (No Cost- Low Cost) را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: این پالایشگاه در فاز اول و پس از تشکیل کارگروه سیستم‌های روشنایی متشکل از کارشناسان واحدهای مهندسی، انرژی، تعمیرات برق، اچ‌اس‌ئی، خدمات کالا و تهیه فرم‌های MAPF،  اقدام به خرید و جایگزینی ۱۵۲۰ عدد لامپ حبابی و تیوبی LED و SMD به جای لامپ‌های  پرمصرف رشته‌ای، فلورسنت و جیوه‌ای قبلی کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند تصریح کرد: در نتیجه این اقدام و از ابتدای اجرای طرح (فروردین ۹۸) تاکنون،  ۳۵۰ مگاوات ساعت در مصارف الکتریکی روشنایی این شرکت صرفه‌جویی شده است.

پوررضا در ادامه اظهار کرد: در این پروژه و بر اساس شعار حمایت از تولید داخلی و رونق تولید، به‌طور کامل از محصولات داخلی استفاده شده است.

به گفته وی، در مراحل بعدی این پروژه، جایگزینی همه لامپ‌های پرمصرف ساختمان‌های اداری و عملیاتی در دستور کار قرار دارد که در نتیجه آن، صرفه‌جویی‌ها از محل جایگزینی به مراتب بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در پایان گفت: همچنین مقدمات ممیزی و صدور برچسب انرژی برای ساختمان‌های اداری بر اساس استاندارد ملی ۱۴۲۵۴ برای اجرا در سال ۱۴۰۰ فراهم شده است.

کد خبر 320066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =