۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر: 320070
مکزیک تجارت با ترافیگورا و ویتول را ممنوع کرد

مکزیک هرگونه تجارت جدید با شرکت‌های ترافیگورا و ویتول را به‌دلیل اتهام فساد ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، روسیو نهل، وزیر انرژی مکزیک شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) را از معاملات نفتی جدید با شرکت‌های ویتول و ترافیگورا - به‌دلیل اتهام فساد این دو شرکت تجاری - ممنوع کرد.

این ممنوعیت دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی و زمانی که دولت به بررسی عملکرد دیگر شرکت‌های تجارت کالا می‌پردازد، ادامه دارد.

وی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: پمکس دست‌کم تا پایان دوره ریاست جمهوری ۶ ساله اندرس مانوئل لوپز اوبرادور با ویتول و ترافیگورا - بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت کالای جهان – تجارت جدیدی نخواهد داشت.

دولت مکزیک در حال بازبینی عملکرد دیگر شرکت‌های تجاری است و همکاری با هر شرکتی را که تخلف کرده باشد، متوقف می‌کند.

در سال‌های اخیر تحقیق درباره رشوه و فساد قدرتمندترین شرکت‌های تجارت کالای جهان آغاز شده که دامنه آن از آمریکا و سوئیس به برزیل و مکزیک گسترش یافته است.

لوپز اوبرادور با این وعده به قدرت رسید که شرکت دولتی نفت پمکس را به شکوه سابقش باز می‌گرداند و نفوذ شرکت‌های انرژی خصوصی را - که وی بیشتر آنها را فاسد می‌نامد - کاهش خواهد داد.

نهل ۵۷ ساله که متحد قدیمی لوپز اوبرادور است، روز پنجشنبه (۲۸ مردادماه) در این باره گفت: افرادی که در فساد دست دارند نباید در مکزیک باشند، ما در تلاش برای به یادگار گذاشتن کشوری با عملکرد درست هستیم.

سخنگوی ترافیگورا معتقد است که هیچ دلیلی برای متوقف شدن کسب‌وکار جدید این شرکت وجود ندارد و سیاست‌های پایبندی و فعالیتش به‌طور کامل بازبینی شده و بر اساس بررسی یک مشاور مستقل، بالاترین استاندارد قانونی در همه حوزه‌های قضایی را داشته است. ترافیگورا هرگونه اتهام یا ادعای فساد را رد کرده است.

نماینده ویتول از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. این شرکت در گذشته اعلام کرده بود که به قانون و سیاست‌های ضدرشوه و ضد فساد، در همه فعالیت‌های تجاری خود پایبند است.

کد خبر 320070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =