مُهر تأیید کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت، اوجی را وزیری مناسب برای تصدی وزارت نفت تشخیص داد.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله عباسپور، امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره نظر کمیسیون صنایع و معادن نسبت به جواد اوجی گفت: مهم‌ترین تعهدهای وزیر پیشنهادی نفت، دیپلماسی قوی در حوزه انرژی، جذب سرمایه در صنعت نفت، اشتغال و انجام مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه متوازن و پایدار زنجیره ارزش در این صنعت و مقابله با خام‌فروشی، توسعه و اکتشاف با اولویت میدان‌های مشترک با همسایگان، ارتقای بهره‌وری در زنجیره تولید و... است که ۶۴ درصد برنامه‌های آقای اوجی با احکام بالادستی منطبق است.

وی افزود: با توجه به تحصیلات و سابقه وزیر پیشنهادی نفت در صنعت نفت و گاز کشور، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، صلاحیت آقای اوجی را با اکثریت آرا تأیید و وی را برای تصدی این وزارتخانه مناسب تشخیص می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از یک وزیر توقع داریم متعهد و انقلابی باشد و تحصیلاتش متناسب با وزارتخانه مربوطه باشد که آقای اوجی چنین شرایطی را دارد.

عباسپور اعلام کرد: اوجی برای تصدی وزارت نفت تجربه‌های لازم را دارد و بهترین و مناسب‌ترین شخصیت برای این وزارتخانه است.

کد خبر 320088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =