۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
  • کد خبر: 320254
روند افزایش تولید نفت اوپک پلاس ادامه دارد

احیای قیمت نفت سبب شده است اوپک پلاس به روند افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده خود همچنان ادامه ‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از لندن، انتظار می‌رود ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) در نشست هفته جاری میلادی - با بهبود قیمت‌های نفت در ماه جاری میلادی - به روند افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده خود ادامه دهد.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران انتظار دارند اوپک‌ پلاس به‌صورت تدریجی بخش بزرگی از کاهش تولید خود را به بازار بازگرداند و به احتمال زیاد برنامه قبلی افزایش تولید را در نشست یکم سپتامبر (دهم شهریورماه) تصویب می‌کند، چند نماینده اوپک پلاس هم به‌طور محرمانه پیش‌بینی مشابهی داشتند.

بازارهای نفت خام اوایل ماه میلادی جاری در واکنش به افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن روند احیای تقاضا در چین و آمریکا متزلزل شدند، این در حالی است که قیمت‌ها از آن زمان بهبود یافته است، زیرا مصرف سوخت در برابر موج نوع جدید بیماری منعطف باقی مانده است  و اوپک پلاس می‌تواند عملکرد منعطف‌تری داشته باشد.

این ائتلاف تاکنون حدود ۴۵ درصد از کاهش عرضه بهار پارسال را بازگردانده است. بر اساس برنامه اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۲ ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید این ائتلاف افزوده می‌شود.

از میان ۲۲ تحلیلگر، معامله‌گر و پالایشگری که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، ۱۷ نفر آنان معتقدند در نشست روز چهارشنبه (دهم شهریورماه) تغییری در برنامه تعدیل تولید اوپک پلاس رخ نخواهد داد و افزایش تولید ماه اکتبر بر اساس برنامه‌ریزی پیشین این ائتلاف اجرا خواهد شد.

کد خبر 320254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =