۲۸ میلیون بشکه نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها ارسال شد

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از انتقال بیش از ۲۸ میلیون بشکه نفت سنتزی به پالایشگاه‌های کشور با شبکه خطوط لوله و ایستگاه‌های پمپاژ این شرکت طی ۱۴ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا نورانی، مدیر تولید این شرکت گفت: ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها برنامه‌ای است که از خردادماه پارسال تاکنون با هدف استفاده مطلوب و بهینه از مازاد میعانات گازی پارس جنوبی آغاز شده است.

وی با اشاره به مقدار ارسال نفت سنتزی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از دریافت نفت سنتزی از شرکت نفت فلات قاره (در پایانه بهرگان)، با استفاده از ظرفیت‌های موجود خطوط لوله و ایستگاه‌های پمپاژ و پس از اجرای اصلاحیه‌های لازم، بیش از ۲۰ میلیون بشکه را به پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان و مابقی را به مخازن شرکت پتروامید آسیا و تأسیسات خارک ارسال کرده است.

طرح ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب، به‌واسطه وجود زیرساخت‌ها و شبکه گسترده‌ای از خطوط لوله جریانی با اجرای اصلاحیه‌های مورد نیاز، با بهره‌گیری از دانش و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت به‌ویژه شرکت‌های نفت و گاز مارون، آغاجاری، کارون و نظارت و هماهنگی مدیریت تولید ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب در بازه زمانی کوتاهی اجرایی شده است.

کد خبر 320312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =