رضایت نسبی از خدمات صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تیرماه امسال نشان می‌دهد بازنشستگان صنعت نفت در سراسر کشور از خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت رضایت نسبی دارند.

به گزارش شانا به نقل از تارنمای مرکز افکارسنجی (ایسپا)، طرح نظرسنجی‌ با عنوان «میزان رضایت بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت» ازسوی این مرکز در تیرماه امسال در حوزه‌های مختلف سنجش شده است.

جامعه آماری این طرح، بازنشستگان صندوق یادشده در همه استان‌های کشور را شامل می‌شود که از میان آنها نمونه‌ای با حجم هزار و ۸۰۰ نفر انتخاب شده است.

ارزیابی و بررسی همه خدمات و استخراج دیدگاه بازنشستگان 

محورهای مختلف این طرح شامل ابعادی چون رضایت از خدمات بخش درمان، موقعیت مکانی مراکز طرف قرارداد، استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی، مقدار رضایت از گسترش مراکز طرف قرارداد، اولویت‌های انتخابی بازنشستگان هنگام انتخاب مراکز درمانی، سنجش نوع ضرورت امضای قرارداد با مراکز درمانی جدید، رضایت بازنشستگان از خدمات سازمان بهداشت و درمان، سنجش مقدار رضایت از زمان پرداخت مستمری، میزان رضایت‌مندی از روش‌های پرداخت نقدی سرانه‌های گردشگری، ورزشی و باشگاهی، سنجش میزان نیازمندی به حوزه مددکاری و میزان استفاده از این بخش، ارزیابی دیدگاه بازنشستگان از خدمات اداری در دوران شیوع کرونا و پیش از آن، میزان شناخت بازنشستگان از سامانه‌های الکترونیکی صندوق، بررسی منابع دریافت اخبار صندوق از دیدگاه بازنشستگان، میزان مصرف شبکه‌های اجتماعی و اولویت‌های محتوایی در این حوزه، مقدار تمایل بازنشستگان به مطالعه مطالب معتبر پزشکی، سلامتی و روان‌شناسی مختص سن، استخراج مهم‌ترین نگرانی و دغدغه‌های بازنشستگان به شکل اولویت‌بندی‌شده برحسب فراوانی، دریافت اولویت‌بندی‌شده‌ پیشنهادها بازنشستگان درباره خدمات بر حسب فراوانی، بررسی دیدگاه بازنشستگان در خصوص بخش مالی و مستمری و... است.  

رضایتمندی ۹۸.۹ درصدی از پرداخت منظم مستمری

یافته‌های طرح نظرسنجی یادشده نشان می‌دهد بیشتر بازنشستگان یعنی ۹۸.۹ درصد آنها گفته‌اند حقوق بازنشستگی خود را در زمان مقرر دریافت می‌کنند. ۷۱ درصد بازنشستگان موقعیت مکانی مراکز طرف قرارداد را مناسب دانسته‌اند. ۴۶.۳ درصد از بازنشستگان تمایل دارند نسخه‌های درمانی را از طریق تلفن همراه برای دریافت هزینه ارسال کنند.

۴۹.۶ درصد بازنشستگان اظهار کرده‌اند تاکنون پیش آمده که دوستان خود (بازنشستگان صنعت نفت) را برای استفاده از خدمات درمانی صندوق‌ها تشویق کنند. ۷۱.۶ درصد بازنشستگان اظهار داشته‌اند از گسترش مراکز طرف قرارداد در سال‌های اخیر رضایت دارند و ۶۴.۸ درصد بازنشستگان بر ضرورت عقد قرارداد با داروخانه‌ها تأکید داشته‌اند.

بازنشستگان به خدمات سازمان بهداشت و درمان در یک سال گذشته از صفر تا ۱۰ میانگین نمره ۷.۴۸ داده‌اند.  

افزایش سطح رضایتمندی نسبت به سال ۹۸

پژوهش مشابهی سال ۹۸ از سوی مرکز افکارسنجی ایسپا انجام شده بود که میزان رضایت «بازنشستگان صندوق صنعت نفت» در حوزه‌های مختلف رفاهی و درمانی را مورد سنجش قرار داده بود. جامعه آماری این طرح، بازنشستگان صندوق یادشده در استان‌های تهران و خوزستان را شامل می‌شد که از بین آنها نمونه‌ای با حجم ۳ هزار نفر (۱۶۰۰ نفر از تهران و ۱۴۰۰ نفر از خوزستان) انتخاب شده بود.

یافته‌ها و نتایج آن نظرسنجی نشان داد میانگین رضایت بازنشستگان صنعت نفت از انواع خدمات بیمه‌ای و درمانی صندوق روی طیف صفر تا ۱۰، برابر ۷.۵ بوده است. در پژوهش دوم مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که تیرماه امسال در گستره کل کشور انجام شده، مقدار رضایت بازنشستگان از خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت با افزایش جزئی به نمره ۷.۶۸ رسیده است.

کد خبر 320315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =