اجرای نخستین پروژه مطالعاتی هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در ملی حفاری

شرکت ملی حفاری ایران از آغاز به‌کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی استادان هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: این پروژه با عنوان ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش یون‌ها و نمک‌های محلول در پساب حفاری، به‌منظور بازگشت دوباره به چرخه استفاده در عملیات حفاری و کاهش ورود پساب مضر به محیط زیست اجرا می‌شود.

وی افزود: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در وزارت نفت پیرو امضای موافقت‌نامه بین این شرکت، وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه و برطرف کردن چالش‌های عملیاتی ابلاغ شده است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در زمینه اهداف تعریف این پروژه توضیح داد: با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب که از اولویت‌های حال حاضر استان خوزستان به‌شمار می‌رود، این طرح همسو با مسئولیت‌های اجتماعی شرکت تعریف شده و هدف آن کاهش مصرف آب با بازگشت دوباره آن به چرخه عملیات حفاری از طریق کاهش نمک‌ها و نمک‌های محلول در پساب حفاری است.

عرشیان اظهار کرد: این پروژه با همکاری مدیریت امور مهندسی تعریف شده است و پس از انجام مراحل فراخوان و داوری در کارگروه‌های تخصصی تأیید شد.

وی مدت زمان پیش‌بینی انجام مطالعات این طرح را ۶ ماه عنوان کرد و گفت: با استفاده از نتایج، راهکارها تعیین و برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن آن انجام خواهد شد.

کد خبر 320330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =