بهره‌برداری، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی ایران

بهره‌برداری، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی کشور در هفته دولت امسال نیز تداوم داشت.

به گزارش شانا، شرکت‌های گاز استانی هفته دولت امسال هم مانند گذشته مشغول افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی بودند تا روز به روز بر تعداد مشترکان بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور افزوده شود.

هرچند ایران بیش از دو سال است که با تحریم‌ دست‌وپنجه نرم می‌کند و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا هم بر کشور سایه انداخته است، اما صنعت گاز همچنان تلاش دارد با وجود همه مسائل موجود، روند گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایعِ بدون گاز را با شتاب دنبال کند.

براساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، گاز طبیعی تاکنون به هزار و ۲۱۵ شهر و ۳۴ هزار و ۴۰۲ روستای ایران رسیده است و ۲۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۱۷ مشترک گاز طبیعی در کشور وجود دارد، همچنین تاکنون به ۸۶ نیروگاه کشور گازرسانی شده و ۸۶ ایستگاه تقویت فشار گاز طبیعی به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه بهره‌برداری، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی در هفته دولت را مرور می‌کنیم.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲ طرح گازرسانی در کردستان

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ۱۱۲ طرح گازرسانی در این استان طی هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شده است، گفت: در این هفته ۸۶ طرح و پروژه گازرسانی افتتاح شد که شامل افتتاح ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی و ۶۳ واحد صنعتی است. با گازرسانی به ۲۳ روستای استان کردستان در هفته دولت، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی استان به یک هزار و ۴۲۵ روستا رسید.

وی با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۲۵ روستا، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی این شرکت اهتمام دارد همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان را تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستایی به بیش از ۹۶.۵ درصد رسید، تصریح کرد: با گازرسانی به این تعداد از روستاها بیش از ۶۸۰ خانوار به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده می‌شود و در بخش صنعتی نیز تعداد ۶۳ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

فعله‌گری درباره کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه گازرسانی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی به ۱۷ پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به ۶ واحد صنعتی و مقاوم‌سازی سه واحد ساختمانی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت امسال بود.

 ۵۸ پروژه گازرسانی در همدان به بهره‌برداری رسید

عبدالله فیاض، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از بهره‌برداری ۵۸ پروژه گازرسانی در این استان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل گازرسانی به دو روستا و ۵۶ واحد صنعتی بود.

وی تأکید کرد: در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد از تعهدهای شرکت در بخش‌های مختلف شامل شبکه‌گذاری توزیع و تغذیه گاز، نصب انشعابات، اشتراک‌پذیری و نصب علمک، محقق شده که سند افتخاری برای مجموعه کارکنان شرکت گاز استان همدان است.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۹ پروژه گازرسانی در یزد

علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۹ پروژه گازرسانی در این استان انجام شد، گفت: برای بهره‌مندی مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته از گاز طبیعی، پنج پروژه گازرسانی به بهره‌برداری رسید که طی آن هشت روستای دیگر استان با قابلیت نصب ۲۸۸ علمک به شبکه گاز طبیعی متصل شد.

وی با اشاره به اهمیت گازرسانی به صنایع به‌عنوان بخش دیگری از پروژه‌های اولویت‌دار که نقش مؤثری در توسعه و آبادانی استان ایفا می‌کنند، گازرسانی به ۱۶۱ واحد صنعتی جزء و عمده در سطح استان را از مهم‌ترین اقدام‌های شرکت گاز استان یزد نام برد که سبب جایگزینی ۳۴ هزار مترمکعب بر ساعت گاز طبیعی در بخش صنعت می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد افزود: افزون بر بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور، در هفته دولت امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی خط انتقال محور کمربندی غربی یزد شامل اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال ۳۰ اینچ بودیم که ظرفیت گازرسانی استان را به دو برابر افزایش می‌دهد و با توجه به اهمیت گاز طبیعی به‌عنوان یک زیرساخت مهم و تأثیرگذار تحول بزرگی در استان صنعتی یزد در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در پایان به احداث ساختمان عملیاتی و پست امداد شهرستان مروست به مساحت ۴۳۵ متر مربع و احداث ساختمان عملیاتی و پست امداد شهرستان شاهدیه به مساحت ۳۵۱ متر مربع اشاره و تصریح کرد: این اقدام به‌منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان، همچنین تکریم کارکنان انجام می‌شود تا بتوانیم خدمات را با کیفیت و سرعت بالاتر و در فضایی مناسب به مراجعان و ارباب جوع ارائه دهیم.

۹۲ پروژه گازرسانی در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

سیدرضا رهنمای توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اشاره به بهره‌برداری از ۹۲ پروژه گازرسانی در این استان، گفت: این پروژه‌های گازرسانی شامل بهره‌برداری از شبکه گازرسانی ۴۹ روستا، ۲۷ واحد صنعتی و یک واحد ساختمان اداری و پست امداد منطقه ۶ تبریز، همچنین آغاز عملیات گازرسانی به هفت روستا، احداث هفت واحد تقلیل فشار تی‌بی‌اس در سطح شهر تبریز و ساخت ساختمان اداری و پست امداد شهرستان مرند بوده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی روستایی در هفته دولت، ۱۱۰۶ خانوار جدید گازدار و ۳۳۱ خانوار جدید نیز با به ثمر رسیدن پروژه‌های کلنگ زنی شده، از این نعمت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اشاره به آمار قابل توجه بهره‌مندی بخش روستایی استان از گاز طبیعی، اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۲۶۴ روستای استان با ۳۲۴ هزار و ۸۰۴ خانوار، زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند که این موضوع شرکت گاز استان را در زمره شرکت‌های پیشتاز در توسعه گازرسانی به مناطق روستایی و محروم قرار داده است.

۴ روستای شهرستان ملکشاهی ایلام به شبکه گاز متصل شد

عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: به مناسبت هفته دولت، چهار روستا از توابع شهرستان ملکشاهی استان ایلام به شبکه گاز متصل شد که با اتصال این روستاها به شبکه گاز، بیش از ۲۰۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: تاکنون سه شهر ارکواز، مهر و دلگشا و ۲۱ روستا از ۲۷ روستای شهرستان ملکشاهی به شبکه گاز متصل شدند که تلاش می‌شود دیگر روستاها نیز در آینده نزدیک گازرسانی شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین بیان کرد: برای گازرسانی به این روستاها در مجموع حدود ۴۵ کیلومتر خط تغذیه، ۱۲ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن اجرا و ۲ ایستگاه تی‌بی‌اس نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس‌اللهی همچنین اعلام کرد مشعل گاز در روستای چم‌شیر شهرستان سیروان استان ایلام روشن شده  است. برای گازرسانی به این روستا بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر شبکه اجرا شد و طی آن ۱۲۷ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی ۵۰ روستای اردبیل از گاز طبیعی

سردار اسماعیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۴۰ روستای استان در طول هفته دولت خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از یک هزار و ۵۲۶ خانوار روستایی استان به جمع مشترکان گاز طبیعی پیوستند.

وی همچنین از بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل هم خبر داد و تصریح کرد: پروژه گازرسانی به روستاهای برندق، سفیدآب، سجهرود، آهو، جعفرآباد، زاویه جعفرآباد، چنارق، گیلوان و خانگاه علیا از توابع شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌های گازرسانی، بیش از ۱۱۰۰ خانوار روستایی شهرستان خلخال از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل به تکمیل پروژه‌های گازرسانی به روستاهای مختلف در حال گازرسانی در آینده‌ نزدیک اشاره و اظهارکرد: پروژه‌های گازرسانی به ۱۲۱ روستای استان نیز در حال اجراست که با بهره‌مندی این روستاها، ضریب نفوذ گاز طبیعی به بیش از ۹۸ درصد می‌رسد.

اسماعیلی یادآور شد: اکنون ۵۱۵ هزار و ۳۰۸ مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان وجود دارد و در مجموع ۲۹ شهر و ۱۳۸۰ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

پروژه‌های گاز سمنان در شهرستان سرخه به بهره‌برداری رسید

علیرضا اعوانی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان اعلام کرد بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۸ واحد صنعتی در محور سمنان - سرخه انجام و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳ واحد صنعتی و کشاورزی در شهرستان سرخه آغاز شد.

وی در این باره گفت: خوشبختانه با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، پایداری جریان گاز در سراسر استان از ضریب اطمینان بسیار بالایی برخوردار است و شرکت گاز استان همسو با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از پذیرش متقاضیان بخش تولید و صنعت و جایگزینی سوخت واحدهای کشاورزی و صنعتی فعال استقبال می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها افزون بر ارتقای سطح رفاه، سبب ایجاد رونق بخش تولید و کشاورزی این منطقه می‌شود. در این طرح‌ها ۱۱۵ کیلومتر خط تغذیه و شبکه و چهار ایستگاه تقلیل فشار گاز احداث و اجرا شده است.

اعوانی همچنین از بهره‌برداری پروژه گازرسانی به یک مجتمع بزرگ صنعتی در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: پروژه گازرسانی به مجتمع دامداران شهر کلاته خیج از توابع شهرستان شاهرود هم‌زمان با هفته دولت، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳۰ روستا و ۱۱۳ واحد صنعتی در کرمانشاه

سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار کرد: در طول هفته دولت، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳۰ روستا و واحد صنعتی انجام شد.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۷ روستا، همچنین بهره‌برداری از ۶۰ روستا انجام شد و اکنون ۱۶۶۰ روستا معادل ۸۲ درصد خانوارهای روستایی استان کرمانشاه گازرسانی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۶ واحد صنعتی و بهره‌برداری از ۹۷ واحد صنعتی انجام شد و اکنون ۲۵۰۰ واحد صنعتی در سطح استان به شبکه گاز کشور متصل هستند.

شهبازی یادآور شد: هم‌اکنون گازرسانی به ۳۴۶ روستا همچنین شهرهای نوسود و ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله در حال اجراست و در بخش صنایع برنامه جایگزینی ۸۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی با سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

۵۰ طرح گازرسانی در استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افتتاح و کلنگ زنی ۵۰ طرح گازرسانی در استان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در آستانه برگزاری یادواره بزرگداشت ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، ۳۸ طرح گازرسانی به صنایع استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲ روستای شهرستان‌های ابهر و ایجرود آغاز شد.

وی با بیان اینکه از ۹۱۰ روستای دارای سکنه استان، ۶۰۲ روستا به شبکه گاز کشور متصل است، افزود: عملیات گازرسانی به ۱۴۱ روستای استان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه اکنون ۸۸.۴ درصد خانوارهای روستایی استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون همه ۲۱ شهر استان با ۱۰۰ درصد جمعیت شهری به شبکه گاز کشور متصل هستند.

به گفته احمدلو تا پایان سال ۱۴۰۰ نفوذ گازرسانی در استان به ۹۸.۳۰ درصد می‌رسد.

وی همچنین از اجرای ۵۹۲ کیلومتر خط انتقال گاز و ۷ هزار و ۲۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان زنجان خبر داد و تأکید کرد: اکنون ۳۷۰ هزار و ۷۹۴ مشترک زنجانی از گاز طبیعی بهره می‌برند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افتتاح طرح گازرسانی به ۳۸ واحد صنعتی - تولیدی در هفته دولت نیز خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۳۸ واحد صنعتی در استان شاهد بهره‌مندی ۲ هزار و ۲۱۳ واحد صنعتی- تولیدی از گاز طبیعی هستیم.

احمدلو اتصال همه ۱۱ شهرک صنعتی استان به شبکه گاز کشور، بهره‌مندی دو ناحیه صنعتی فعال ایجرود و طارم و سه محور صنعتی ذاکر - بناب، روی و نورین، همچنین بهره‌مندی صنایع عمده استان از گاز طبیعی از جمله نیروگاه ۳ و ۴ را نقطه عطفی در توسعه زیرساختی در بخش صنعت و فراهم کردن اشتغال و رفاه بیشتر برای این استان دانست.

شعله گاز در ارتفاعات شهرستان آستارا روشن شد

در هفته دولت سال ۱۴۰۰، در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و جمعی از مسئولان، شعله گاز در روستای کوهستانی سیج شهرستان آستارا روشن شد.

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درباره گازرسانی به دو روستای سخت‌گذر و کوهستانی سیج و دگرمانکشی، اظهار کرد: با برافروخته شدن مشعل گاز در این روستاها در هفته دولت امسال، مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز در آستارا به ۳۹ روستا و درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان به ۹۳ درصد رسید.

وی گفت: با گازرسانی به ۱۸۰ خانوار در این دو روستا، مجموع مشترکان روستایی گازرسانی‌شده در آستارا به بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ خانوار رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه از برنامه‌ریزی برای گازرسانی به پنج روستای دیگر این شهرستان در آینده خبر داد و تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور، درصد بهره‌مندی روستایی شهرستان آستارا به بالای ۹۸ درصد می‌رسد و آستارا به‌عنوان شهرستان سبز در حوزه گازرسانی معرفی می‌شود.

همچنین طی آیین دیگری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و جمعی از مسئولان، پروژه نوسازی ساختمان اداره گاز آستانه اشرفیه نیز به بهره‌برداری رسید.

اکبر در این آیین بیان کرد: این پروژه از آبان سال ۱۳۹۸ آغاز شد و اکنون پس از ۲۱ ماه در هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در این پروژه ۵۹۴ مترمکعب زیربنای اداره در دو طبقه بازسازی و بهسازی شده است که امیدواریم اجرای این طرح سبب بهبود ارائه خدمات به مردم شود.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی هزار پروژه گازرسانی در خراسان رضوی

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: یک هزار پروژه گازرسانی در هفته دولت ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری یا کلنگ زنی در این استان است.

وی در این باره اظهار کرد: در هفته دولت پارسال در مجموع ٢٤٤ پروژه گازرسانی در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و اینک در هفته دولت امسال یکهزار پروژه گازرسانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از این آمار ۱۳۵ پروژه روستایی و ۸۶۵ مورد نیز طرح‌های گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی افزود: در بخش روستایی ۷۶ روستا با جمعیت ۸۹۳۰ خانوار به شبکه گاز کشور متصل شدند و عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی در ۵۹ روستای دیگر با جمعیت ۴۲۳۵ خانوار نیز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی هم ۸۶۵ مورد پروژه شامل افتتاح طرح‌های گازرسانی در ۳۲۰ واحد تولیدی صنعتی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۴۵ واحد دیگر اجرایی شده است.

افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۱۸۴ واحد صنعتی در کرمان 

منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۱۸۴ واحد صنعتی دراستان کرمان در هفته دولت خبر داد و گفت: بهره­‌برداری از آنها هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.

وی افزود: این ۱۸۴ واحد صنعتی در ۹ شهرستان کرمان، جیرفت، کهنوج، فاریاب، رفسنجان، شهربابک، سیرجان و زرند هستند که با افتتاح این پروژه‌ها تعداد کل صنایع استان که به شبکه گازرسانی متصل هستند به بیش از ۱۱۰۰ صنعت می­رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: در پی عملیات اجرایی این پروژه ها ۱۶۵ کیلومتر خطوط شبکه تغذیه نیز توسط شرکت گاز استان کرمان اجرا شده است.

فلاح همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه گازرسانی در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: عملیات گازرسانی به ۱ شهر(جبالبارز) و ۲۴۶ روستا به انضمام یک واحد صنعتی (گلخانه ای ۲۰ هکتاری در شهرستان نرماشیر) نیز آغاز شد که پیش‌بینی می­‌شود عملیات گازرسانی مذکور در حوزه شهری و روستایی استان کرمان تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شود که در این صورت با احتساب پروژه های فعلی در حال اجرا بهره‌مندی خانوارهای روستایی به ۹۹ درصد می‌رسد.

وی یادآور شد: مجموع اعتبارات در نظرگرفته شده در بخش کلنگ‌زنی پروژه‌های روستایی، شهری و صنعتی ۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

۱۰۷ پروژه گازرسانی استان گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اعلام کرد که ۱۰۷ پروژه گازرسانی در هفته دولت امسال در استان گلستان افتتاح و کلنگ زنی شدند که از این تعداد هشت پروژه روستایی به بهره‌برداری رسید و ۶۶۸ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گفته وی، با افتتاح پروژهخ گازرسانی به این هشت روستای استان در هفته دولت، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز استان به ۹۰۶ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: همچنین در این هفته ۹۸ پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی بهره‌برداری شد و مجموع واحدهای صنعتی بهره‌مند از گاز استان به ۹۳۶ مورد رسید؛ ضمن اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به پروژه خط تغذیه شهرک صنعتی گمیشان نیز آغاز شد.

قطار گازرسانی روستایی فارس به گراش رسید

غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اظهار کرد: هم‌زمان با هفته دولت طرح گازرسانی به سه روستای گراش با حضور مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این طرح شامل گازرسانی به روستاهای کسرالدشت، شمس‌آباد و کنار زیارت از توابع دهستان فداغ بخش مرکزی شهرستان گراش بود که در مدت دو سال اجرا شد؛ همچنین اجرای ۲۴ کیلومتر شبکه‌گذاری پلـی‌اتیلـن و نصب ۱۰۰ فقره انشعاب پلی‌اتیلن برای توسعـه شبکه شهرستان گراش اجرایی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، با افتتاح این طرح، ۱۱۹ خانوار گراشی به جمع مشترکان شرکت گاز استان فارس افزوده شدند و تاکنون افزون بر ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌ است.

گاز به آخرین روستاهای تهران رسید

سعید توکلی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اعلام کرد: پروژه گازرسانی به روستاهای همه سین و هاجرآباد، آخرین روستاهای بدون گاز استان هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند که برای گازرسانی به این دو روستا در مجموع ۹۲۵۲ متر شبکه‌گذاری، ۶۴۶۰ متر خط تغذیه و یک ایستگاه تی‌بی‌اس به ظرفیت پنج هزار متر مکعب بر ساعت انجام شده است.

وی گفت: با تکمیل این پروژه، ۴۲۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

کد خبر 320341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =