وزارت نفت از هر نوع سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند

وزیر نفت گفت: از هر گونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه میدان‌های گازی با اولویت حفظ و نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی استقبال می‌کنیم؛ با ادامه روند کنونی در سال‌های آینده واردکننده گاز می‌شویم.

به گزارش خبرنگار شانا از منطقه ویژه پارس، جواد اوجی شامگاه پنجشنبه (۱۱ شهریورماه) در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بیان این مطلب افزود: تأمین سوخت برای زمستان یکی از اولویت‌های کنونی صنعت نفت به‌شمار می‌آید و پیش‌بینی شده است در بخش مصرف گاز با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو شویم.

وی ابراز امیدواری کرد با بررسی و پیگیری امور، کشور بتواند از چالش سوخت زمستانی بدون دردسر عبور کند.

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون اقدام‌های مطلوبی در صنعت پتروشیمی انجام شده و این صنعت، بخش زیادی از نیاز ارزی کشور را در سال‌های اخیر تأمین کرده است، تصریح کرد: معتقدیم صادرات پتروشیمی، نیمه‌خام‌فروشی است و انتظار ما از این صنعت این است که به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش ورود کند.

اوجی با تأکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم توجه به این موضوع افزود: محرومیت‌زدایی از برنامه‌های دولت مردمی به‌شمار می‌آید و خوشبختانه در قانون هم دیده شده است.  

وی گفت: واکسیناسیون کل کارکنان صنعت نفت به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و به‌تازگی به رئیس‌جمهوری گفتم کارکنان صنعت نفت در این موضوع بسیار مظلوم واقع شدند.

وزیر نفت، کار در صنعت نفت و گاز کشور را مصداق بارز خدمتگزاری دانست و ضمن قدردانی از کارکنان صنعت نفت، گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی صنعت نفت است که اگر مورد بی‌مهری قرار گیرند، بهره‌وری آنان کاهش می‌یابد، به‌ویژه در مناطق عملیاتی.

اوجی ادامه داد: اهل شعار نیستم و باید بگویم برنامه‌های مطلوبی برای منابع انسانی داریم و ان‌شاء‌الله با همراهی مجلس شورای اسلامی اتفاق‌های خوبی در این بخش رقم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت عصر امروز در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

کد خبر 320567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =