۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
  • کد خبر: 320622
رضایتمندی از پرداخت منظم مستمری بازنشستگان نفتی

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در سال‌های اخیر با وجود کاهش تعداد شاغلان کسورپرداز و افزایش چهار برابری بازنشستگان صنعت نفت، پرداخت‌های مستمری و مقرری را در برنامه‌ای منظم که در گزارش افکارسنجی ایسپا به آن اشاره شده، انجام داده است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، جعفر پاسباز، مدیر امور مالی این صندوق‌ها درباره گزارش مرکز افکارسنجی ایسپا که در بخش مالی رضایت ۹۸.۹ درصدی ذی‌نفعان صندوق‌ در زمینه پرداخت منظم مستمری و مقرری را ثبت کرد، گفت: دشواری موضوع زمانی نمایان می‌شود که تعداد کنونی مستمری‌بگیران به نسبت شاغلان را با سال‌های پیش مقایسه کنیم. برای نمونه، تعداد مستمری‌بگیران سال ۸۰ حدود ۲۲ هزار نفر بود، در حالی که این تعداد در مستمری تیرماه امسال بالغ بر ۹۲ هزار نفر شده، به این معنا که تعداد بازنشستگان در ۲۰ سال بیش از ۴ برابر شده است.

وی درباره منابع تأمین مستمری و مقرری گفت: وجوه مربوط به کسورات بازنشستگی شاغلان و منافع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سل‌های گذشته، محل‌های تأمین نقدینگی برای پرداخت مستمری و مقرری ماهانه است.

مدیر امور مالی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: محدودیت تنها در موضوع افزایش تعداد بازنشستگان نیست، زیرا تعداد شاغلان پرداخت‌کننده کسور به صندوق‌ نیز از سال ۱۳۸۰ تاکنون کاهش یافته و از ۱۰۷ هزار نفر، اکنون به حدود ۸۰ هزار نفر رسیده که این موضوع محدودیتی‌های را ایجاد کرده، اما خوشبختانه با تأمین منابع از محل‌هایی که صندوق سرمایه‌گذاری کرده، پرداختی‌ها انجام شده است.

پاسباز افزود: پرداخت منظم مستمری و مقرری اصلی نهادینه شده در صندوق بازنشستگی صنعت نفت به‌شمار می‌آید و ارقام ثبت‌شده رضایت در نظرسنجی‌های سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ مؤید این موضوع است.

بر اساس این گزارش، رضایت نسبی از پرداخت منظم مستمری و مقرری در سال ۹۸ ازسوی مرکز افکارسنجی ایسپا در استان‌های تهران و خوزستان به‌عنوان استان‌های پرجمعیت از نظر تعداد بازنشستگان صنعت نفت ۸۱ درصد بوده است.

تیرماه ۱۴۰۰ دومین نظرسنجی ایسپا در ۳۱ استان انجام شد و مؤید آن است که رضایت بازنشستگان صنعت نفت در کشور در حوزه پرداخت مستمری ۹۸.۹ درصد است.

کد خبر 320622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =