اوپک میزگرد وزارتی انرژی، آب و هوا و توسعه پایدار را میزبانی می‌کند

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از میزبانی برگزاری میزگردی وزارتی در حوزه انرژی، آب و هوا و توسعه پایدار خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، این سازمان روز دوشنبه (۱۵ شهریورماه) میزبان نخستین میزگرد وزارتی در زمینه انرژی، آب و هوا و توسعه پایدار  به‌صورت ویدیوکنفرانس خواهد بود.

این میزگرد در چارچوب منشور همکاری برگزار می‌شود و موضوع آن بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی مربوط به اقدام‌های جهانی با هدف مقابله با تغییرات آب و هوا در زمینه توسعه پایدار و تلاش برای ریشه‌کنی فقر انرژی است.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، در این باره اظهار کرد: این میزگرد در مقطعی حساس برگزار می‌شود و جهان در حال مقابله با دو موضوع بی‌سابقه، یعنی همه‌گیری ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی است.

این نشست زمینه‌ای پویا برای تسهیل تبادل دانش و گفت‌وگو درباره چالش‌ها و فرصت‌های نوظهور ناشی از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور کاهش انتشار آلاینده‌ها فراهم می‌کند.

موضوع‌های مورد بحث این میزگرد شامل فناوری‌های جلوگیری از انتشار کربن، استفاده و ذخیره کربن (CCUS)، فقر انرژی، اقتصاد دورانی کربن، «ابتکار سبز عربستان» و «ابتکار سبز خاورمیانه»، معرفی شده ازسوی عربستان و آخرین تحولات و مسائل مربوط به کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (COP26) خواهد بود.

کد خبر 320651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =