افزایش ۲۰ درصدی مقدار نشت‌یابی در منطقه یک عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز اعلام کرد که مقدار نشت‌یابی خطوط لوله انتقال گاز در پنج ماه سال امسال، نسبت به مدت زمان مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ابوالفضل ظهیری گفت: بازرسی فنی منطقه توانسته با استفاده از توان شرکت‌های داخلی ۶۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز را نشت‌یابی کند که مقدار آن تا مردادماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پارسال با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده و مستمر بودن نشت‌یابی خطوط از سوی گروه‌های نشت‌یابی منطقه و حضور به‌موقع آنها، از بروز خطرها جلوگیری شد و با هماهنگی واحدهای مربوطه به‌ویژه دیسپچینگ ملی گاز و ستاد شرکت انتقال گاز ایران، تعمیرات لازم روی خطوط لوله دارای نشت انجام شد.

 مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با اشاره به وظیفه شرکت انتقال گاز ایران مبنی بر انتقال پاک، پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز طبیعی، تصریح کرد: برای اهداف از پیش تعیین‌شده و به‌منظور تمیز کردن خطوط لوله، افزایش بازده و پایداری انتقال گاز، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر از خطوط لوله منطقه پیگرانی شد که این مقدار نسبت به زمان مشابه پارسال، حدود ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

ظهیری از تلاش بی‌وقفه همکاران در همه واحدها به‌ویژه خطوط لوله و بازرسی فنی، اظهار کرد: منطقه یک عملیات انتقال گاز به‌عنوان خاستگاه اصلی تشکیل شرکت ملی گاز ایران، تاکنون خدمات ارزنده‌ای به مشتریان خود عرضه کرده و امیدواریم بیش از پیش شاهد پایداری و تداوم انتقال گاز در این منطقه عملیاتی باشیم.

کد خبر 320836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =