حرکت مستمر پتروشیمی امیرکبیر روی ریل افزایش تولید و صادرات

پتروشیمی امیرکبیر در پنج ماه نخست امسال توانست در شاخص‌های کلیدی عملکرد از جمله تولید کل، تولید پلیمری و تولید اتیلن، افزایش فروش و نیز کاهش توقفات، رکوردهای ۱۰ ساله را جابه‌جا کند و به رکوردهای بی‌نظیری دست یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی امیرکبیر، افزایش تولیدات ارزشمند پلیمری، صادرات این محصولات و تولید اتیلن از جمله تحولات مثبت در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ در مجتمع پتروشیمی امیرکبیر بوده است.

در این زمینه، این مجتمع  با تولید ۶۷۸.۸۲۸ تن انواع محصول هیدروکربنی در پایان مردادماه ۱۴۰۰ ضمن تحقق کامل برنامه تولید، نسبت به دوره مشابه پارسال با افزایش ۲۰ درصدی، رکورد تولید در دوره مشابه و طی ۱۰ سال اخیر را ثبت کرد.

ثبت رکورد بیشترین رقم تولید محصولات پلیمری به مقدار ۳۰۳.۱۰۸ تن انواع پلی‌اتیلن، تحقق کامل برنامه و رشد ۲۸ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال از دیگر رکوردهای ثبت‌شده در دوره ۱۰ ساله این مجتمع به‌شمار می‌آیند.

تولید بیشترین مقدار اتیلن در واحد الفین از ابتدای راه‌اندازی تاکنون به مقدار ۲۰۸.۳۱۴ تن و رشد ۴۶ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال از دیگر تحولات مهم و ارزش‌آفرین این مجتمع است.

درآمد پتروشیمی امیرکبیر نیز با افزایش ۱۶۱ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال به ۹۵.۲۳۴.۹۸۸ میلیون ریال رسید.

پتروشیمی امیرکبیر همچنین در زمینه صادرات پلیمری نیز با افزایش ۲۶ درصدی و تحقق فروش ۱۸۸،۵۴۳ تن نسبت به مدت مشابه دوره مشابه پارسال توانست رکورد دیگری را در دوره ۱۰ ساله ثبت کند.

کاهش ۴۰ درصدی ضایعات خوراک نسبت به پارسال و نیز کاهش ۵۰ درصدی توقف‌ها نسبت به دوره مشابه پارسال از دیگر دستاوردهای این شرکت در پنج ماه ۱۴۰۰ است و از این منظر نیز پتروشیمی امیرکبیر رکورد کم‌نظیری را در دوره ۱۰ ساله خود به جا گذاشت.

مجموعه ارقام خیره‌کننده این مجتمع تولیدی نتیجه همدلی، انگیزه و همت مدیران و کارکنان، بهبود همکاری‌های سازمانی، مدیریت صحیح منابع (خوراک و مواد اولیه)، رفع موانع تولید، انجام اورهال، کاهش توقف‌های ناخواسته و افزایش ضریب دسترسی فنی واحدهای مجتمع، مدیریت عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و صادراتی و ریل‌گذاری درست مجموعه بوده است.

نگاهی به صورت‌های مالی شرکت، از آغاز تحولات بی‌نظیر پتروشیمی امیرکبیر از سال ۹۹ به این سو حکایت دارد.

۵۲ درصد سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیرمجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

کد خبر 320839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =