۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
  • کد خبر: 320953
صرفه‌جویی ۲۰ درصدی برق در نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در مصارف صنعتی و غیرصنعتی این شرکت و شرکت‌های تابع خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا نورانی، مدیر تولید این شرکت گفت: با برنامه زمان‌بندی مشخص، بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای سیاست‌های الگوی مصرف، در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، میزان مصرف انرژی برق در این شرکت و شرکت‌های بهره‌بردار تابعه ۲۰ درصد معادل ۰۰۰.۳۵۶.۲۵۳  کیلووات ساعت کاهش یافت.

وی افزود: پایش مستمر مصرف برق، پیاده‌سازی نظام مدیریت انرژی در واحدهای ستادی و عملیاتی و استقرار گروه‌های بازرسی انرژی در ساعات اوج مصرف از جمله راهکارهای انجام‌شده برای کاهش مصرف برق است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: این مقدار صرفه‌جویی بدون هرگونه کاهش تولید و با حفظ و پایداری جریان سوخت و انرژی کشور تحقق یافته است.

نورانی تصریح کرد: افزون بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی با راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق به‌ویژه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، همچنین استفاده از صفحه‌های خورشیدی بخشی از برق مصرفی را نیز تولید کرده‌ایم.

وی گفت: کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در این شرکت با توجه به چالش عمومی کشور در این حوزه و  شرایط خاص آب و هوایی استان خوزستان، اهمیت بسیاری دارد و این مهم با تلاش و دلسوزی و احساس مسئولیت همه همکاران محقق شده است.

کد خبر 320953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =