کاهش سطح ایمنی پس از واکسیناسیون صحت ندارد

شایعه افت سطح ایمنی بدن به‌دنبال تزریق واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد و همه واکسن‌هایی که در کشور در حال تزریق هستند، سبب تولید آنتی‌بادی و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، عبدالله صرامی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیمارستان بزرگ نفت اهواز با اشاره به نگرانی برخی همکاران درباره کاهش سطح ایمنی بدن و مبتلا شدن به کرونا پس از تزریق واکسن گفت: واکسیناسیون به هیچ‌وجه سبب کاهش سطح ایمنی بدن یا مبتلا شدن به بیماری کرونا نمی‌شود و اساساً هدف از ترریق واکسن، آماده و بیدار ساختن سیستم ایمنی و آموزش آن برای خنثی ساختن حمله ویروسی است.

وی افزود: کسانی که پس از تزریق واکسن، دچار علائمی از ابتلا به کرونا می‌شوند، اغلب کسانی هستند که با افراد مبتلا ارتباط داشته‌اند، یا در دوره نهفتگی بیماری هستند و ممکن است خودشان هم اطلاع نداشته باشند، ضمن اینکه همواره تأکید می‌شود اگر افراد متقاضی دریافت واکسن هرگونه علائمی از جمله تب، سرفه، آبریزش بینی، تغییر در صدا و... دارند می‌توانند با مشورت پزشک، واکسیناسیون خود را تا زمان رفع علائم به تأخیر بیندازند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیمارستان بزرگ نفت اهواز ضمن ابراز خرسندی از ابلاغ وزیر نفت درباره لزوم انجام واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت در دو ماه آینده گفت: همه واکسن‌هایی که در کشور در حال تزریق هستند، حدود دو هفته پس از تزریق، سبب تولید آنتی‌بادی و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا می‌شوند و بی‌شک از ابتلا به شکل شدید بیماری جلوگیری می‌کنند در نتیجه کارکنان صنعت نفت باید بدون هیچ‌گونه نگرانی و به‌منظور حفظ سلامت خود و دیگران، نسبت به انجام واکسیناسیون در مراکز معتبر اقدام کنند.

کد خبر 320961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =