بهره‌مندی از توان دانش‌بنیان‌ها در شرکت پایانه‌های نفتی

شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال ارزیابی ساخت داخل تجهیز turbine meter و PD meter است که در صورت داخلی‌سازی این دو محصول ازسوی شرکت دانش‌بنیان داخلی، صنعت نفت کشور از شرکت‌های خارجی و تأمین‌کننده‌های غیربومی بی‌نیاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت‌ به همراه مدیران و رؤسای عملیاتی، با هدف بررسی توانمندی‌های داخلی در حوزه ساخت سیستم‌های اندازه‌گیری سیالات، از یک شرکت دانش‌بنیان داخلی زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کردند.

اسدروز در این بازدید با اشاره به لزوم پشتیبانی و رفع موانع تولید گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران در کنار ایفای مسئولیت خطیر خود در حوزه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی، بر بومی‌سازی و روزآمد کردن تجهیزات با حمایت حداکثری از توانمندی‌های داخلی نیز تأکید دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: راهبرد این شرکت حمایت از تولید و ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز است و با تکیه بر توان سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در حوزه‌های مختلف عملیاتی توانسته‌ایم به خودکفایی در تأمین و تجهیز قطعات دست یابیم.

اسدروز عنوان کرد: کارت‌های الکترونیکی سیستم‌های اندازه‌گیری نفت، شیر چهارراهه سامانه‌ صحت‌سنجی سیستم اندازه‌گیری نفت‌خام (پروور)، اکچویتور شیرآلات صنعتی و قطعات الکترونیکی و مکانیکی سامانه‌های اندازه‌گیری نفت با تلاش متخصصان شرکت و استفاده از توان داخل ساخته‌شده که صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت داشته است.

وی اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال ارزیابی ساخت داخل turbine meter و PD meter است و در صورت داخلی‌سازی این دو محصول ازسوی شرکت دانش‌بنیان داخلی، صنعت نفت کشور از شرکت‌های خارجی و تأمین‌کننده‌های غیربومی کاملاً بی‌نیاز شده و از بروز مشکلات احتمالی عملیاتی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 321033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =