لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی اقتصادی میان ایران و ارمنستان

رئیس‌جمهوری در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در موضوع‌های اقتصادی از جمله در زمینه تبادل انرژی، پروژه‌های تولیدی مشترک و مبادلات مالی می‌تواند محرک مناسب و نقطه عطفی در ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، صبح امروز (جمعه، ۲۶ شهریورماه) در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان که با حضور وی در اقامتگاه رئیس‌جمهوری کشورمان برگزار شد، بر ضرورت افزایش سطح فعلی مناسبات اقتصادی ایران و ارمنستان تأکید کرد.

وی افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در موضوع‌های اقتصادی از جمله در زمینه تبادل انرژی، حمل‌ونقل، پروژه‌های تولیدی مشترک و مبادلات مالی می‌تواند محرک مناسب و نقطه عطفی در ارتقای سطح تعاملات دو کشور باشد. روابط تاریخی ایران و ارمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده است و با اراده موجود بین رهبران سیاسی تهران و ایروان می‌توان دوره جدیدی از همکاری‌های گسترده اقتصادی را رقم زد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به توانمندی صنعتی و بخش خصوصی ایران برای تأمین کالا و خدمات مورد نیاز ارمنستان، تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی باید براساس یک جدول زمانی توافق‌ها و همکاری‌های اقتصادی را به پیش برند و مشکلات و موانع احتمالی در عملیاتی شدن این توافق‌ها را برطرف کنند.

نیکول پاشینیان نیز در این دیدار با بیان اینکه گسترش روابط با همسایگان از اصول سیاست خارجی کشورش است، اظهار کرد: اینکه دولت جنابعالی نیز اولویت سیاست خارجی خود را تقویت مناسبات با همسایگان قرار داده می‌تواند سبب آغاز دوره‌ای جدید و پربار از روابط میان دو کشور باشد.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه را بسیار سازنده توصیف کرد و افزود: نقش‌آفرینی ایران در منطقه همواره ثبات‌بخش بوده و از ابتکارات ایران برای حل‌وفصل مسائل منطقه‌ای استقبال می‌کنیم.

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن استقبال از پیشنهاد رئیسی برای فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، تأکید کرد: به وزرای مربوطه دستور می‌دهم موانع اجرای توافق‌های گذشته ایران و ارمنستان را برطرف کنند.

کد خبر 321184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =