۴۴۷ پروژه مسئولیت اجتماعی در خوزستان تکمیل می‌شود

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که ۴۴۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در استان خوزستان تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، بابک دارابی  عصر امروز (جمعه، ۲۶ شهریورماه) در نشستی که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و  دو نفر از معاونان استاندار خوزستان درباره طرح‌های عمرانی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در اهواز برگزار شد، گفت: در استان خوزستان براساس برنامه‌ای پنج ساله، ۹۹۲ پروژه تعریف شد که اواخر پارسال و ابتدای امسال ۴۲۱ پروژه ابلاغ شد و با دستور وزیر نفت در هفته گذشته ۵۹ پروژه را با ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ کردیم.

وی افزود: با این تفاسیر از مجموع ۹۹۲ پروژه، ۴۴۷ پروژه در حال اجراست است و ۵۴۵ پروژه نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است و هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مجموع اعتبار این پروژه‌ها بوده که هزار و ۲۰۰ میلیارد هزینه شده و ۷۸۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

دستور وزیر نفت برای تخصیص ۷۸۰ میلیارد تومان به‌منظور اجرای پروژه‌های خوزستان

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این پروژه‌ها همسو با مسئولیت اجتماعی و کمک به مناطق اطراف تأسیسات نفتی و تعامل و دوستی با مردم انجام می‌شوند، تصریح کرد: تعداد پروژه‌های تکمیل‌شده در سال ۹۶، ۲۰ پروژه با ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار، سال ۹۷، ۱۹۸ پروژه با ۱۰۸ میلیارد تومان و در سال ۹۸ ، ۲۳۸ پروژه با ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

دارابی با بیان اینکه در سال ۹۹ با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۷۱ پروژه با ۱۸۵ میلیارد تومان هزینه تکمیل شد، ادامه داد: ۴۴۷ پروژه در حال اجرا است که با اختصاص ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار، انتظار می‌رود عمده این پروژه‌ها امسال تکمیل شود.

وی با تشریح انواع پروژه‌های در حال اجرا در حوزه‌های مختلف، اعلام کرد که اولویت طرح هادی روستایی، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان است، همچنین امسال با دستور وزیر نفت، ۵۰۰ واحد مسکونی در مسجد سلمیان تأمین اعتبار شد و تا پایان امسال قابل بهره‌برداری خواهد بود که تاکنون ۵۹ درصد پیشرف فیزیکی داشته‌اند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران درباره اختصاص ۴ درصد از اعتبارات قراردادهای طرح نگهداشت و ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی برای طرح‌های عمرانی و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: ۱۸ شهرستان خوزستان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و ۳ هزار و ۱۱۰ میلیون دلار مجموع اعتبارات سرمایه‌گذاری‌ها بوده که ۴ درصد آن ۱۲۴.۴ میلیون دلار است.

دارابی یادآور شد: با پیگیری در سال ۱۴۰۰ قرار شد هزار میلیارد تومان از این اعتبار را در این شهرستان‌ها هزینه کنیم و ریزپروژه‌ها هم مشخص شدند، اما سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این اعتبار علی‌الحساب داده نمی‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به موضوع یادشده اعلام کرد که در این باره با مسئولان سازمان برنامه و بودجه نشستی برگزار می‌شود.

کد خبر 321193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =