با چالش‌ها و مسائل گاز کامل آشنا هستم

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اینکه شرکت ملی گاز ایران ویترین وزارت نفت است و هرگونه کم و کاستی مستقیم عملکرد این وزارتخانه را هدف قرار می‌دهد، اظهار کرد: من با چالش‌ها و مسائل گاز کامل آشنا هستم.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی امروز (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) در سخنانی در نخستین روز کاری‌اش در برج گاز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام راحل گفت: ان‌شاءالله بتوانیم آرمان‌ها و اهداف این عزیزان را ادامه دهیم و در این سنگر به شایستگی خدمت کنیم.

وی با قدردانی از خدمات حسن منتظرتربتی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران، ادامه داد: من در ایامی که در بخش تولید شرکت ملی نفت ایران خدمت می‌کردم ارتباط نزدیکی با آقای تربتی داشتیم و با چالش‌ها و مسائل گاز کامل آشنا هستم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: آقای تربتی در شرایط سخت فصل‌های سرد سال مجاهدت داشت و همه هم و غمش این بود که پایداری و امنیت تولید و توزیع برقرار باشد و الحمدالله این موضوع در سال‌های گذشته مدیریت شد.

چگنی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران ویترین وزارت نفت است و هرگونه کم و کاستی مستقیم عملکرد این وزارتخانه را هدف قرار می‌دهد، افزود: پایداری عرضه گاز طبیعی مدیون زحمت همه عزیزان این مجموعه است و بی‌شک کسی نمی‌تواند آن‌طور که باید قدردان باشد.

وی تأکید کرد: امیدوارم همچون گذشته با قدرت در این عرصه حضور داشته باشیم؛ همان‌طور که شهدای عزیز ما وظیفه خود را در ۸ سال حمله ناجوانمردانه به‌خوبی ایفا کردند و در عرصه دفاع از نظام حضور داشتند، اکنون نیز حضور بااقتدار کارکنان صنعت گاز همین‌طور است، به‌ویژه در شرایط عملیاتی و سخت، لذا ان‌شاءالله با تأسی به شهدا کارکنان شریف صنعت گاز هم در صحنه هستند که بسیار تعیین‌کننده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز یادآور شد: صحنه مدیریت، صحنه رقابت نیست و امانت از نفر پیشین به نفر بعدی می‌رسد. اکنون این مسئولیت سنگین که بر دوش آقای تربتی بود به بنده محول شد. خدا کمک کند بتوانیم این وظیفه را به‌خوبی انجام دهیم.

تولید پارس جنوبی و انتقال گاز به حداکثر ظرفیت خود رسیده است

حسن منتظرتربتی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران هم در سخنانی با بیان اینکه این شرکت از شرکت‌های منسجم و منضبط در مجموعه وزارت نفت است، اظهار کرد: مدیران در صنعت گاز با آبرو و احترام از شرکت رفتند که نشان می‌دهد پشتیبان مدیرشان هستند و شما همکاران خیلی خوبی در این مجموعه دارید.

وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز امروز منابع خیلی خوبی دارد و نگرانی‌هایی که پیش از این وجود داشت کمتر شده است؛ انضباط مالی خوبی وجود دارد، اما وابستگی این صنعت به بالادست، همچنین وابستگی بخش عمده مردم در بخش خانگی و صنعت به گاز طبیعی حساسیت بالایی دارد و کسی که در این جایگاه است مرتب باید حواسش باشد.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه تولید پارس جنوبی و انتقال گاز به حداکثر ظرفیت خود رسیده و بخش عمده نگرانی‌ها از افزایش مصرف است، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند به همه اهدافش رسیده و ما هم به دلیل محدودیت‌ها در بحث منابع انسانی و نیروهای پیمانکاری و قرارداد مدت‌موقت کمتر به توفیق رسیدیم که ان‌شاءالله در ادامه این موضوع هم دنبال شود و شرایط بهتری برای منابع انسانی داشته باشیم.

تربتی یادآور شد: هرکجا نیاز به استفاده از تجربه من باشد در خدمتم. صنعت گاز، صنعت مردم است و امیدوارم تأمین پایدار گاز تداوم داشته باشد.

پیام کهتری، مشاور وزیر نفت هم با بیان اینکه تأمین پایدار گاز طبیعی در زمستان و تجارت گازی باید در شرکت ملی گاز دنبال شود، گفت: به همین دلیل همگی همکاری لازم را با آقای چگنی داشته باشند.

وی تأکید کرد: این بحث کشور است و بحث دولت قبل و این دولت نیست، بنابراین باید نهایت همکاری و تلاش را داشته باشیم تا مسائل مدیریت شود و وظیفه خطیر شرکت ملی گاز ایران در تأمین گاز به مقصود برسد.

کد خبر 321383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =