اختصاص سالانه ۳.۵ میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی/ پارک‌های صنعتی و شیمیایی فعال می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف اصلی از اجرای طرح‌های پیشران را استفاده از خوراک‌های متنوع صنعت پتروشیمی در طول زنجیره ارزش به‌منظور فعال‌سازی صنایع کوچک و پارک‌های صنعتی و شیمیایی اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، با اجرای طرح‌های پیشران در ۶ زنجیره متنوع، حدود ۳.۵ میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی اختصاص می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه) در جریان سفر و بازدید میدانی از روند فعالیت طرح‌های پتروشیمی در منطقه عسلویه، اظهار کرد: تا پایان امسال، بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است و با اتکا به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و وضع طرح‌های فعال، تا پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت صنعت پتروشیمی از ۹۰ میلیون تن کنونی به ۱۵۰ میلیون تن و درآمد این صنعت راهبردی از ۲۲ میلیارد دلار به ۴۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی درباره راهبردهای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: فرآیند توسعه صنعت پتروشیمی بیشتر  بر خوراک قابل دسترس صنعت نفت متکی است، اما اکنون راهبری صنعت پتروشیمی به سمت استفاده از خوراک‌های تولیدی در صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره شکل می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه امیدواریم در سال ۱۴۰۴ میانگین ارزش محصولات پتروشیمی نسبت به هم‌اکنون افزایش چشمگیری یابد، تأکید کرد: زنجیره توسعه صنعت پتروشیمی به سمت تولید محصولات راهبردی و مورد نیاز در صنایع داخلی پایین‌دستی پتروشیمی، افزایش ظرفیت صادراتی و تأمین ارز مورد نیاز کشور ادامه می‌یابد.

محمدی با تشریح روند توسعه صنعت پتروشیمی بر مبنای تکمیل زنجیره ارزش، یادآور شد: حرکت در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش از پارسال آغاز و بر این مبنا اجرای ۳۳ طرح با عنوان «طرح‌های پیشران» تعریف شده که هدف اصلی این طرح‌ها، استفاده از خوراک‌های متنوع صنعت پتروشیمی در طول زنجیره ارزش و با هدف فعال‌سازی صنایع کوچک و پارک‌های صنعتی و شیمیایی است.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده با اجرای طرح‌های پیشران در ۶ زنجیره متنوع، حدود 3.5 میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی اختصاص می‌یابد.

واکاوی طرح‌های فعال در عسلویه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص طرح‌های در حال اجرا در  منطقه عسلویه گفت: هم‌اکنون با افزوده شدن طرح PDH کنگان به سبد طرح‌های در حال اجرای صنعت پتروشیمی در هاب عسلویه، ۲۰ طرح فعال در این منطقه در حال ساخت است.

محمدی تأکید کرد: نکته قالب توجه در روند اجرایی شدن طرح‌های پتروشیمی این است که با وجود مشکلات و سختی‌های موجود، این طرح‌ها گام به گام در حال پیشرفت و تحقق اهداف تعیین‌شده هستند. 

بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه (۳۰ و ۳۱ شهریورماه) از طرح‌های فعال پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران و نیز منطقه دیر بازدید کرد.

کد خبر 321539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =