صرفه‌جویی ۲۳۰ میلیارد ریالی گاز خراسان رضوی با ساخت ایستگاه‌های گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد که این مجموعه موفق شده است از طریق مولدسازی کالاهای مازاد در انبار این شرکت نسبت به ساخت ۱۳۰ ایستگاه گاز با صرفه‌جویی ۲۳۰ میلیارد ریالی اقدام کند.

به گزارش شانا، حسن افتخاری  در حاشیه بازدید از محل انبار مرکزی تدارکات و عملیات کالای شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: این شرکت برای تحقق دو هدف راهبردی مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی و ارتقای ارزش‌آفرینی پروژه‌ها در چند سال گذشته با دو چالش جدی روبه‌رو بوده است. مشکل نخست به‌واسطه افزایش قیمت‌ها و گاه مسائل مرتبط با تحریم‌های ظالمانه بود، به نحوی که برای تزریق گاز در پروژه‌های گازرسانی روستایی و صنعتی به لحاظ نبود ایستگاه تقلیل فشار با چالش روبه‌رو شده بودیم.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به قدمت امور تدارکات و عملیات کالا در شرکت گاز خراسان رضوی، تعدادی از تجهیزات و قطعات سال‌های گذشته به‌صورت مازاد در انبار وجود داشت. این دو موضوع سبب شد همکاران حوزه‌های مهندسی، بهره‌برداری، بازرسی فنی، گازرسانی به صنایع، اچ‌اس‌ئی و به‌ویژه امور تدارکات و عملیات کالا در اقدامی جهادی و گروهی اقدام به بازدید و تهیه فهرست مازاد و راکد انبار کنند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: با تلاش‌ کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی تاکنون تعداد ۱۳۰ ایستگاه تقلیل فشار شامل ایستگاه سی‌جی‌اس شهری به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب بر ساعت، تی‌بی‌اس به ظرفیت ۳۰ و ۲۰ مترمکعب و ایستگاه‌های مورد نیاز در حوزه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی شامل ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه‌گیری ساخته شده است.

به گفته افتخاری، با این اقدام ۲۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت گاز خراسان رضوی انجام شد که رقم قابل توجهی است.

حسین علیزاده، رئیس امور تدارکات و عملیات کالای شرکت گاز استان هم در این بازدید به ارائه گزارشی از مراحل ساخت و پیمان‌سپاری ساخت ایستگاه‌های گازرسانی در خراسان رضوی پرداخت و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات به‌کارگرفته شده در ساخت این ایستگاه‌ها از محل اموال مازاد انبار و حدود ۱۰ درصد نیز طی فراخوان از شرکت‌های گاز استانی و بازار تهیه شده است.

وی یادآور شد: بعضی از اقلام مازاد انبار کالا که در ساخت این ایستگاه‌ها استفاده شده‌اند مطابق نظر کارشناسان بلااستفاده بود و باید اسقاط می‌شد که با تکیه بر دانش و تلاش کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی به چرخه عملیاتی بازگشت.

کد خبر 321639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =