۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 321837
نفت خام ۹۰ دلاری می‌شود

بانک آمریکایی گلمن ساکس پیش‌بینی کرد که محدودیت عرضه سبب می‌شود قیمت نفت تا پایان امسال به ۹۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس برآورد خود از قیمت نفت در پایان سال جاری میلادی را از ۸۰ دلار برای هر بشکه به ۹۰ دلار برای هر بشکه تغییر داد، زیرا تقاضای سوخت پس از شیوع سویه دلتای ویروس کرونا و طوفان آیدا سریع‌تر از حد انتظار بهبود یافته است.

قیمت نفت خام برنت هفته گذشته به بالاترین حد در سه سال اخیر رسید زیرا اختلال روند عرضه جهانی نفت شرکت‌های انرژی را وادار کرد مقدار زیادی از ذخیره‌سازی‌های نفت خود برداشت کنند.

گلدمن روز یکشنبه (چهارم مهرماه) در یادداشتی اعلام کرد: در حالی که این بانک مدت‌ها دیدگاه خوش‌بینانه‌ای داشته، اکنون کمبود عرضه نسبت به تقاضا بیشتر از انتظار پیشین ماست، روند احیای تقاضای جهانی از سویه دلتا ویروس کرونا سریع‌تر از پیش بینی‌ها بوده، در حالی که عرضه جهانی حتی  کمتر از پیش بینی‌های پایین‌تر از معمول ما باقی مانده است.

این بانک با در نظر گرفتن احتمال امضای توافق هسته‌ای جدید ایران و آمریکا تا آوریل سال آینده، پیش‌بینی خود برای قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۲ را کاهش داد و اعلام کرد که قیمت نفت در سه ماه دوم و سه ماه چهارم سال آینده ۸۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود، این رقم در برآورد پیشین ۸۵ دلار برای هر بشکه بود.

کد خبر 321837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =