۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
  • کد خبر: 321848
سال طلایی پتروشیمی پردیس در تولید و فروش

سال مالی ۱۴۰۰ (از مهرماه ۱۳۹۹ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰) نقطه عطفی در تاریخ فعالیت ۱۴ ساله پتروشیمی پردیس است و بی‌تردید می‌توان این سال را که با ثبت رکوردهای بی‌نظیر و پیاپی در حوزه تولید، فروش و صادرات محصول همراه بود، سال طلایی پتروشیمی پردیس دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی پردیس، غلامرضا جمشیدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: پتروشیمی پردیس در یک سال گذشته ۵.۳۸۱.۵۹۱ تن محصول اوره و آمونیاک تولید کرده که ۱۱۱.۹۱ درصد نسبت به برنامه، ۱۰۲.۲۱ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۱۸.۴۸ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این مقدار تولید محصول در شرایطی انجام شده است که بسیاری از صنایع به‌دلیل بروز شرایط کرونایی و مشکلات عدیده اقتصادی با رکود و کاهش ظرفیت تولید روبه‌رو شده‌اند، اما پتروشیمی پردیس با برنامه‌ریزی، آینده‌نگری و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر سرمایه انسانی متعهد، دلسوز و متخصص خود و با کنترل حوادث فرآیندی و کاهش قابل توجه مقدار توقف در تولید به این موفقیت ارزنده و خیره‌کننده دست یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس درباره ثبت رکوردهای جدید تولید محصول آمونیاک در سه فاز تولیدی این شرکت گفت: پارسال در مجموع ۲.۰۸۸.۹۱۳ تن آمونیاک در پتروشیمی پردیس تولید شد که این مقدار به‌طور میانگین ۱۱۲.۱ درصد نسبت به برنامه سالانه، ۱۰۲.۴ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۲۱.۵ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ رشد داشته است، در این میان واحد آمونیاک فاز دوم پتروشیمی پردیس با تولید ۷۳۱.۴۵۹ تن آمونیاک، ۱۱۶.۹۲ درصد نسبت به برنامه، ۱۰۷.۵۷ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۲۹.۹۷ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ افزایش تولید دارد و در بین ۳ واحد تولیدی آمونیاک رکورددار است.

جمشیدی در ادامه گزارش خود با اشاره به ثبت رکوردهای جدید تولید اوره در همه فازهای این شرکت اذعان کرد: در سالی که گذشت پتروشیمی پردیس در مجموع ۳.۲۹۲.۶۷۸ تن اوره کشاورزی تولید کرد که به‌طور میانگین ۱۱۱.۸ درصد نسبت به برنامه، ۱۰۲.۱ نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۱۷.۱ نسبت به سال مالی گذشته افزایش یافته است.

وی درباره ثبت رکورد تولید اوره در واحد اوره فاز دوم پتروشیمی پردیس بیان کرد: در سال مالی ۱۴۰۰، رکورد تولید اوره در فاز دوم پتروشیمی پردیس ۱.۱۵۱.۷۰۷ تن، ۱۱۶.۴۵ درصد نسبت به برنامه، ۱۰۷.۱۴ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۲۵.۲۱ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: در یک سال گذشته، تولید آمونیاک ۲۱.۱۹ درصد، تولید اوره ۱۶.۸۳ درصد و مجموع تولید محصولات ۱۸.۴۸ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال پیش افزایش یافته است.

جمشیدی درباره برنامه صادراتی این شرکت اظهار کرد: تیم جوان و متخصص بازرگانی و فروش پتروشیمی پردیس در یک سال گذشته برنامه‌ریزی جامعی برای شناسایی بازارهای جدید و تثبیت جایگاه خود در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوره دنیا انجام داد و ثمره این آینده‌نگری و ارتباط مؤثری که با مشتریان بالقوه و بالفعل در سطح کشورهای هدف برقرار شد، افزایش فروش محصول و ایجاد ضریب اطمینان در انجام معاملات آینده بود.

وی با اشاره به مقدار فروش محصولات پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۰ گفت: در این سال رکورد میزان فروش محصولات به ۳.۶۴۷.۲۹۷ تن (۱۱۶.۳۰ درصد نسبت به برنامه و ۱۲۳.۳۸ درصد نسبت به سال مالی ۹۹)، رکورد فروش اوره داخلی به میزان ۱.۲۰۹.۵۳۸ تن (۱۵۱.۱۹ درصد نسبت به برنامه و ۱۲۵.۵۳ درصد نسبت به سال مالی ۹۹)، رکورد فروش ۲۲۶.۶۰۴ تن آمونیاک (۱۱۹.۲۷ درصد نسبت به برنامه و ۱۵۲.۰۸ درصد نسبت به سال مالی ۹۹) و فروش اوره صادراتی به میزان ۲.۲۱۱.۱۵۵ تن (۱۰۳.۰۴ درصد نسبت به برنامه و ۱۱۹.۹۴ درصد نسبت به سال مالی ۹۹) ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس درباره رکورد کاهش ساعات توقف در واحدهای عملیاتی شرکت افزود: در یک سال گذشته باوجود شرایط شیوع ویروس کرونا ساعات توقف تولید ۲۵۴۱ ساعت بوده که نسبت به سال مالی ۹۹ با ۹۷۶۶ ساعت توقف، ۷۴ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی با اشاره به ثبت رکورد جدید فروش ارزی و ریالی مجتمع پردیس تصریح کرد: مقدار فروش ارزی و ریالی کل محصولات (فروش صادراتی آمونیاک و اوره و فروش داخلی) در سال مالی  ۱۴۰۰ به ۸۵۷.۱۸۱.۴۷۳ دلار رسید که نسبت به برنامه ۴۵.۳ درصد افزایش داشته است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان پتروشیمی پردیس در واحدهای عملیاتی، پشتیبانی، ستادی و مدیریتی برای به‌دست آوردن دستاوردهای تاریخی و رکوردهای پی در پی اظهار کرد: ما به رسالت مهم خود در تأمین امنیت غذایی مردم ایران و جهان پایبندیم و برای دستیابی به این هدف والا، همه ظرفیت و توان خود را به‌کار خواهیم بست.

کد خبر 321848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =