تولید «شهریورماه» محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۱ هزار تن گذشت

سرپرست مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه شهریورماه امسال، تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۱ هزار تن گذشته است، تولید تجمعی ۶ ماه را ۵۵۵ هزار تن اعلام ‏کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های جدید توسعه تولید و رفع تنگناها و موانع به‌دنبال ثبت رکوردهای تازه در سال «تولید، ‏پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» هستیم‎.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، امین ملک‌زاده با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای تولید در پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۱۴۰۰، گفت: امسال با همت و پشتکار مثال‌زدنی کارکنان و پشتیبانی و حمایت بی‌دریغ مدیریت به‌دنبال ثبت رکوردهای جدید هستیم.

وی با اعلام اینکه شهریورماه امسال تولید تجمعی ماهانه این مجتمع بار دیگر سه رقمی شده و از مرز یکصد هزار تن گذشت، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال اقدام‌های بسیار مهمی برای دستیابی به رکوردهای جدید تولید در شرکت انجام شده که از جمله آنها می‌توان روزآمد کردن سیستم کنترل کارخانه PET۱ و روزآمد کردن سیستم حفاظت کاتدی شرکت را نام برد.

مدیر بهره‌برداری شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تأکید بر اینکه شهریورماه نسبت تولید به ظرفیت نصب‌شده بیش از ۸۰ درصد بوده است، اظهار کرد: بر این اساس، با تداوم برنامه‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های فنی و عملیاتی و متنوع‌سازی سبد تولید به‌دنبال بهبود رکوردهای تولید در سال آینده هستیم.

ملک‌زاده اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر تمرکز و توجه به بهبود کمّی و کیفی محصولات مجتمع به‌منظور حمایت از صنایع پایین‌دستی، با بومی‌سازی قطعات شرکت سعی شده افزون بر بی‌نیازی از قطعات خارجی و رفع انحصار در این زمینه، شرکت‌های تولیدکننده قطعات صنعتی را در مسیر حرکت به سوی خودکفایی کشور به‌نحو احسن حمایت کنیم که دستیابی به دانش و ‏فناوری طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات کمپرسور تأمین هوای اکسیداسیون واحد CTA۲ و بومی‌سازی کیبورد صنعتی دستگاه نساجی از جمله موارد مهم در این زمینه است.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) در کشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET دارد.

کد خبر 321865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =