گفت‌وگوهای کاخ سفید و ریاض بر سر تحولات قیمت نفت

دستیار ارشد کاخ سفید درباره تحولات بازارهای جهانی و قیمت نفت خام با عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، کاخ سفید اعلام کرد که یکی از دستیارهای ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در گفت‌وگو با رهبران عربستان، موضوع قیمت نفت را مطرح کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، روز سه‌شنبه (ششم مهرماه) در عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار و درباره جنگ یمن گفت‌وگو کرد. جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد که موضوع نفت نیز نگران‌کننده و در دستور کار بوده است.

سخنگوی دیگر کاخ سفید روز پنجشنبه (هشتم مهرماه) گفته بود: مشاور امنیت ملی و تیمش در دیدارهای این هفته بر ضرورت ایجاد شرایطی برای حمایت از بهبود اقتصاد جهانی تأکید کردند.

دولت بایدن پیش‌تر گفته بود که لازمه فراهم کردن چنین شرایطی، عرضه نفت بیشتر در بازار، برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی و کمک به بهبود اقتصادی از همه‌گیری ویروس کروناست.

این سخنگو گفت: ایالات متحده همچنان با شریکان بین‌المللی خود، از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، درباره اهمیت بازارهای رقابتی در تعیین قیمت‌ها و تلاش بیشتر برای حمایت از بهبود اقتصادی گفت‌وگو می‌کند.

انتظار می‌رود وزیران نفت و انرژی اوپک و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس)، در نشست روز دوشنبه (۱۲ مهرماه) خود، تصمیم بگیرند که طبق روال توافق شده، ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید ماه نوامبر اضافه کنند.

اما چهار منبع اوپک پلاس گفتند: تولیدکنندگان در حال بررسی عرضه نفت بیشتری از مقدار توافق شده هستند، اما هیچ یک به مقدار این افزایش عرضه یا زمان آن اشاره‌ای نکردند.

کد خبر 321979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =