ظرفیت‌های بالقوه صنعت پتروشیمی در کشور را باید به فعل رساند

مدیرعامل پتروشیمی جم به جایگاه منحصربه‌فرد این مجتمع از نظر تنوع تولید و صادرات گفت: می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت‌، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، رضا علیزاده دیروز (شنبه، دهم مهرماه) در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که در عسلویه برگزار شد، گفت: کمیسیون صنایع مجلس در رفع مشکلات و موانع تولید و توسعه کسب‌وکارها به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌ها جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به بعضی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی در صحنه عمل با آن درگیر و روبه‌روست و امیدواریم کارگروه پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس نهایت همکاری، توجه و حمایت را از این حوزه به عمل بیاورد، افزود: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار داریم دیدگاه‌های انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و ریاست مجلس واقع شود.

مدیرعامل پتروشیمی جم به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان و صنایع مولد اشاره کرد و گفت: در میانه تحریم‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، پتروشیمی‌ها نقش ارزنده‌ای در تأمین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرده‌اند. ظرفیت این صنعت چند برابر این است و می‌توان با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به این عرصه، سود بیشتری را عاید کشور و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کرد و می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت‌، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.

علیزاده با اشاره به خودتحریمی‌های موجود در کشور عنوان کرد: پتروشیمی جم با همه اعتباری که دارد پس از چند سال پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای خود و پس از امضای قرارداد بهسازی زمین، دچار مشکلاتی است.

وی به موقعیت خاص جم در میان پتروشیمی‌های کشور اشاره و تأکید کرد: پتروشیمی جم در میان مجتمع‌های پتروشیمی به لحاظ تنوع تولید، خوراک تولیدی، رقم صادرات و... نقش و جایگاه منحصربه‌فردی دارد.

کد خبر 322003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =