نفت ۷۵ تا ۸۰ دلاری برای همه مناسب است

وزیر نفت عراق معتقد است قیمت نفت ۷۵ تا ۸۰ دلار برای هر بشکه برایهر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده مناسب است.

به‌ گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، احسان عبدالجبار با اشاره به اینکه قیمت ۷۵ تا ۸۰ دلاری نفت برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مناسب است، اعلام کرد: عراق قصد دارد ظرفیت تولید و صادرات خود را در سال‌های آینده افزایش دهد.

قیمت نفت هم‌زمان با بحران کمبود جهانی انرژی و تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) برای ادامه‌ افزایش تدریجی و محدود تولید در ماه آینده میلادی، روز چهارشنبه (۱۴ مهرماه) به بیش از ۸۳ دلار برای هر بشکه - بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ - رسید.

وزیر نفت عراق در کنفرانس انرژی اینتلیجنس گفت: عراق قصد دارد ظرفیت تولید خود را  تا پایان سال ۲۰۲۷، با ۳ میلیون بشکه افزایش به ۸ میلیون بشکه در روز برساند.

این کشور عضو اوپک همچنین تصمیم دارد ظرفیت صادرات نفت خام خود را تا پایان ۲۰۲۴ افزایش دهد و این ظرفیت را از روزانه ۴ میلیون بشکه کنونی به ۶ میلیون بشکه در روز برساند.

عبدالجبار افزود: مذاکرات عراق با شرکت آمریکایی شورون درباره توسعه میدان نفتی ناصریه - که ذخایر آن ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه برآورد شده است - در چند هفته آینده به قرارداد نهایی می‌رسد.

وی تصریح کرد: سهم شرکت ملی نفت عراق در پروژه مشترک با شرکت توتال‌انرژی فرانسه برای توسعه منابع نفتی این کشور کمتر از ۴۰ درصد نخواهد بود.

شرکت توتال‌انرژی قرار است چهار پروژه انرژی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار را در جنوب عراق اجرا کند، قرارداد این پروژه‌ها ماه گذشته میلادی در بغداد امضا شد.

کد خبر 322240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =