ایمن‌سازی کنداکتور چاه‌های میدان نفتی دورود

رئیس خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه عملیاتی خارک شرکت نفت فلات قاره ایران از ایمن‌سازی کنداکتور چاه‌های D-2 و D-13 میدان دورود خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، حسنعلی ریاضی‌پور افزود: در بازدیدی که توسط کارکنان خدمات فنی چاه‌های نفت از سکوهای دورود یک انجام شد، مشخص شد کنداکتور چاه D-13 در اثر موج، تکان‌های شدیدی می‌خورد که همین حرکت سبب شکسته شدن خط لوله جریانی از روی اتصالات تاج سرچاهی شده است. از آنجا که این چاه در مجاورت چاه D-2 است، حرکت و ضربه‌های آن سبب بروز خطرهایی برای چاه D-2 می‌شد و ممکن بود وضع مشابه و به‌دنبال آن خطرهایی را برای این چاه به‌وجود بیاورد.

وی گفت: این موضوع با رئیس عملیات تولید مطرح شد و در نشستی با واحد تعمیرات، ایمن‌سازی کنداکتور هر دو چاه در اولویت کاری منطقه قرار گرفت که با توجه به شرایط جوی لازم بود هر چه زودتر این کار انجام شود.

به گفته وی، پس از آماده‌سازی متریال مورد نیاز و مونتاژکاری بخشی از آنها در کارگاه جوشکاری، پانزدهم مهرماه گروه‌هایی متشکل از خدمات فنی چاه‌های نفت، تعمیرات جوشکاری و ایمنی به این سکو اعزام و در طول یک روز کاری موفق به ایمن‌سازی کنداکتور هر دو چاه و نیز بخشی از پهلوگیر سکو شدند.

ریاضی‌پور بیان کرد: هم‌اکنون کنداکتورهای هر دو چاه در وضع ایمن قرار دارند، اما با توجه به قدمت و فرسودگی سازه‌های دریایی لازم است تا به‌طور اصولی نسبت به تعمیرات این سکوها اقدام شود.

کد خبر 322346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =