مدیرعامل شرکت ملی نفت به پرسش‌های نمایندگان کمیسیون انرژی پاسخ داد

رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این کمیسیون گفت: در این نشست درباره چگونگی فروش نفت، ساماندهی منابع انسانی، نحوه سرمایه‌گذاری، دیپلماسی انرژی و... مباحثی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، فریدون حسنوند در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، گفت: در این نشست مسائلی همانند افزایش تولید نفت، وضع شرکت‌های عملیاتی، فروش نفت، نحوه سرمایه‌گذاری، دیپلماسی انرژی، ساماندهی شرایط نیروی انسانی در شرکت ملی نفت، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، شرکت‌های عملیاتی و... بحث و بررسی شد و اعضای کمیسیون و معاون وزیر نفت، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: در این نشست تأکید شد که با روش‌های تشویقی و حمایتی، انگیزه در نیروهای صنعت نفت بالا برده شود و کمیته‌ تشکیل‌شده در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه  انسانی وزارت نفت در این بازه، مشکلات مرتبط با کارکنان را حل و ساماندهی کند، البته کارکنان وزارت نفت از راه‌های مختلف با کمیسیون انرژی مجلس در تماس هستند.  

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در نشست این کمیسیون مقرر شد کمیسیون انرژی و شرکت ملی نفت ایران دیدگاه‌های خود را درباره تدوین قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه توسعه با یکدیگر تطبیق دهند تا بتوانیم قانون جامع و کاملی در حوزه نفت و گاز با همکاری مشترک ارائه دهیم.    

حسنوند بیان کرد: در نشست امروز، درخواست احمد مرادی، نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر و تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص برخی سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس با حضور مدیران ذی‌ربط وزارت نفت و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و مقرر شد ظرف مدت یک هفته، نشست دیگری برگزار شود و دیدگاه‌های نماینده درخواست‌کننده اعمال ماده ۲۳۴ و دستگاه‌ها شنیده و پس از آن گزارش نهایی تهیه و به صحن مجلس ارسال شود.

کد خبر 322452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =