۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
  • کد خبر: 322598
ترکیه گاز بیشتری از آذربایجان وارد می‌کند

ترکیه با امضای یک توقفنامه جدید که تا سال ۲۰۲۴ میلادی معتبر است گاز بیشتری از آذربایجان وارد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری المانیتور، ترکیه و آذربایجان روز جمعه (۲۳ مهرماه) یک توافقنامه جدید گازی امضا کردند که بر اساس آن، آذربایجان تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی آناتولی، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در این باره گفت: این توافقنامه بخشی از تلاش‌های این کشور برای تأمین نیازهای گاز مردم ترکیه است که با زمستان آینده افزایش می‌یابد.

اکتشاف گاز از اولویت‌های دولت ترکیه است، آنکارا همچنین در حال عملیات اکتشافی برای کشف ذخایر گاز طبیعی در بخش‌هایی از شرق دریای مدیترانه است که یونان و قبرس بر سر حاکمیت آن اختلاف دارند.

ترکیه در جنگ قره‌باغ با ارمنستان که نوامبر گذشته پایان یافت به‌شدت از آذربایجان حمایت کرد. آذربایجان در این درگیری‌ها موفق به تحت کنترل قرار دادن منطقه قره‌باغ شد و اردوغان در ماه ژوئن از این منطقه دیدن کرد.

ترکیه امیدوار بود که پس از جنگ همکاری‌های راهبردی خود را با آذربایجان افزایش دهد و به‌دنبال مسیری برای حمل‌ونقل بین آذربایجان و منطقه نخجوان بود که توسط ارمنستان احاطه شده، یکی از دلایل ترکیه برای ایجاد این کریدور، احداث خط لوله گاز برای کاهش هزینه‌های انرژی ترکیه است.

کد خبر 322598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =